Podněty pro tvořivou práci studentů v předmětu bitmapová počítačová grafika
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F14%3A%230001172" target="_blank" >RIV/46747885:24510/14:#0001172 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podněty pro tvořivou práci studentů v předmětu bitmapová počítačová grafika
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek si klade za cíl ukázat význam týmové práce při práci s digitálními kolážemi pro rozvoj kreativity studentských prací v předmětu počítačová grafika. Již dříve umělci surrealisté experimentovali s týmovou prací při tvorbě koláží. Dnes se spektrum možností týmové práce rozšiřuje díky vlastnostem pokročilých grafických editorů a možnostem sdílení informačních zdrojů na internetu. Během experimentální hodiny bylo do aktivity zapojeno 22 studentů. Byla sledována strategie, kterou si studenti zvolili pro vytváření digitálního koláže. Pozorování výuky byla doplněna diskusí a dotazníkovým šetřením. Aktivita ukázala studentům techniku, jak mohou hledat inspiraci pro své další práce. Tento typ aktivity byl vyzkoušen se studenty na začátku semestru. Aktivita přispěla i k prohloubení studentských dovedností v ovládání grafického editoru.
Název v anglickém jazyce
Impulses for the creative work of students in bitmap graphics
Popis výsledku anglicky
The article aims to show the importance of team work with digital collages in the development of student's creativity in the subject of computer graphics. Formerly artist surrealists experimented with the team work on the collages. Today possibilities ofteam work are developeped in advanced graphics editors and on the Internet. During experimental lesson 22 full-time students were tracked. There was tracked strategy they have chosen for creating the digital collage. Observation of teaching was supplemented by discussions and a questionnaire survey.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Motivace k tvořivosti na pedagogické fakultě: přístupy k tvořivosti v učitelském povolání
ISBN
9788026104285
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
245-255
Počet stran knihy
266
Název nakladatele
Západočeská univerzita v Plzni
Místo vydání
Plzeň
Kód UT WoS kapitoly
—