Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyprávění příběhů a inovativní výukové aktivity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F14%3A%230001186" target="_blank" >RIV/46747885:24510/14:#0001186 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vyprávění příběhů a inovativní výukové aktivity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je ukázat, jak v oboru počítačová grafika a multimédia rozvíjet kompetence pro 21. století formou inovativních výukových aktivit. Výuka počítačové grafiky a práce s multimédii může být velmi atraktivní jak pro žáky, tak pro učitele. Při přípravě na výuku je ale klíčové si vědomit, jaké kompetence v dané kategorii chceme rozvíjet. Dnešní studenti by měli být schopni nejenom ovládat příslušné programy, ale také by měli umět prostřednictvím svých digitálních produktů oslovit širší publikum. Digitální produkty jsou atraktivnější a na digitálním tržišti se dnes snáze uplatní pokud vyprávějí poutavý příběh. Pozornost proto bude věnována významu narativity v digitálním světě. V článku jsou vymezeny odlišnosti mezi digitálním vyprávěním příběhů avizuálním vyprávěním příběhů. Také je zde přiblížen pojem fotografická esej a infografika a jejich narativní možnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital storytelling and innovative teaching activities

  • Popis výsledku anglicky

    This article aims to show how to develop competencies for the 21st century in the form of innovative teaching activities in the field of computer graphics and multimedia. Teaching computer graphics and work with multimedia can be very attractive for bothstudents and teachers. In preparation for teaching is key what competencies in each category we want to develop. Today's students should be able not only work with the programs, but also should be able through its digital products reach a wider audience. Digital products are attractive and the digital marketplace is now easier to apply, if you can tell an interisting story. Attention will therefore be paid to the importance of narrative in the digital world. The article defined the differences betweendigital storytelling and visual storytelling. Attention is also paid to photo essays and infographics and their narrative possibilities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Didinfo 2014

  • ISBN

    9788055706986

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    149-156

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných ved

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Banská Bystrica

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku