Vyprávění příběhů a inovativní výukové aktivity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F14%3A%230001186" target="_blank" >RIV/46747885:24510/14:#0001186 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyprávění příběhů a inovativní výukové aktivity
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je ukázat, jak v oboru počítačová grafika a multimédia rozvíjet kompetence pro 21. století formou inovativních výukových aktivit. Výuka počítačové grafiky a práce s multimédii může být velmi atraktivní jak pro žáky, tak pro učitele. Při přípravě na výuku je ale klíčové si vědomit, jaké kompetence v dané kategorii chceme rozvíjet. Dnešní studenti by měli být schopni nejenom ovládat příslušné programy, ale také by měli umět prostřednictvím svých digitálních produktů oslovit širší publikum. Digitální produkty jsou atraktivnější a na digitálním tržišti se dnes snáze uplatní pokud vyprávějí poutavý příběh. Pozornost proto bude věnována významu narativity v digitálním světě. V článku jsou vymezeny odlišnosti mezi digitálním vyprávěním příběhů avizuálním vyprávěním příběhů. Také je zde přiblížen pojem fotografická esej a infografika a jejich narativní možnosti.
Název v anglickém jazyce
Digital storytelling and innovative teaching activities
Popis výsledku anglicky
This article aims to show how to develop competencies for the 21st century in the form of innovative teaching activities in the field of computer graphics and multimedia. Teaching computer graphics and work with multimedia can be very attractive for bothstudents and teachers. In preparation for teaching is key what competencies in each category we want to develop. Today's students should be able not only work with the programs, but also should be able through its digital products reach a wider audience. Digital products are attractive and the digital marketplace is now easier to apply, if you can tell an interisting story. Attention will therefore be paid to the importance of narrative in the digital world. The article defined the differences betweendigital storytelling and visual storytelling. Attention is also paid to photo essays and infographics and their narrative possibilities.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Didinfo 2014
ISBN
9788055706986
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
149-156
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela, Fakulta prírodných ved
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Banská Bystrica
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—