National, state and civic education in the Czech Lands of Austro-Hungarian Empire in Czechoslovakia after 1918
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F15%3A%230001213" target="_blank" >RIV/46747885:24510/15:#0001213 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
National, state and civic education in the Czech Lands of Austro-Hungarian Empire in Czechoslovakia after 1918
Popis výsledku v původním jazyce
The study analyses the themes and issues of national, volkisch(1) and civic education in the last third of the nineteenth century in the Czech lands of the Austro-Hungarian Empire through close study of Czech and German pedagogical discussion. In addition, the study focuses on structural changes and key concepts of national and civic education after the advent of the Czechoslovakian state. In the second section, the paper analyses and questions the basis and scope of historical subjects in History textbooks, texts used in civic education and reading primers in elementary and lower-secondary schools teaching in the Czech and German languages in the Czech lands.
Název v anglickém jazyce
National, state and civic education in the Czech Lands of Austro-Hungarian Empire in Czechoslovakia after 1918
Popis výsledku anglicky
The study analyses the themes and issues of national, volkisch(1) and civic education in the last third of the nineteenth century in the Czech lands of the Austro-Hungarian Empire through close study of Czech and German pedagogical discussion. In addition, the study focuses on structural changes and key concepts of national and civic education after the advent of the Czechoslovakian state. In the second section, the paper analyses and questions the basis and scope of historical subjects in History textbooks, texts used in civic education and reading primers in elementary and lower-secondary schools teaching in the Czech and German languages in the Czech lands.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-18725S" target="_blank" >GA13-18725S: Výchovné programy a koncepce v německých pedagogických organizacích v meziválečném Československu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
History of Education and Childrens Literature
ISSN
1971-1093
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
IT - Italská republika
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
251-278
Kód UT WoS článku
000370984900018
EID výsledku v databázi Scopus
—