Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

National, state and civic education in the Czech Lands of Austro-Hungarian Empire in Czechoslovakia after 1918

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F15%3A%230001213" target="_blank" >RIV/46747885:24510/15:#0001213 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    National, state and civic education in the Czech Lands of Austro-Hungarian Empire in Czechoslovakia after 1918

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study analyses the themes and issues of national, volkisch(1) and civic education in the last third of the nineteenth century in the Czech lands of the Austro-Hungarian Empire through close study of Czech and German pedagogical discussion. In addition, the study focuses on structural changes and key concepts of national and civic education after the advent of the Czechoslovakian state. In the second section, the paper analyses and questions the basis and scope of historical subjects in History textbooks, texts used in civic education and reading primers in elementary and lower-secondary schools teaching in the Czech and German languages in the Czech lands.

  • Název v anglickém jazyce

    National, state and civic education in the Czech Lands of Austro-Hungarian Empire in Czechoslovakia after 1918

  • Popis výsledku anglicky

    The study analyses the themes and issues of national, volkisch(1) and civic education in the last third of the nineteenth century in the Czech lands of the Austro-Hungarian Empire through close study of Czech and German pedagogical discussion. In addition, the study focuses on structural changes and key concepts of national and civic education after the advent of the Czechoslovakian state. In the second section, the paper analyses and questions the basis and scope of historical subjects in History textbooks, texts used in civic education and reading primers in elementary and lower-secondary schools teaching in the Czech and German languages in the Czech lands.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-18725S" target="_blank" >GA13-18725S: Výchovné programy a koncepce v německých pedagogických organizacích v meziválečném Československu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    History of Education and Childrens Literature

  • ISSN

    1971-1093

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    251-278

  • Kód UT WoS článku

    000370984900018

  • EID výsledku v databázi Scopus