Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Základní hudební prvky rytmus, melodie, harmonie z pohledu alternativní waldorfské pedagogiky i pohledu psychologicko - neurologického

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F15%3A%230001277" target="_blank" >RIV/46747885:24510/15:#0001277 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/archiv-cisel/26439-" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/archiv-cisel/26439-</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/lifele2015050223" target="_blank" >10.11118/lifele2015050223</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Základní hudební prvky rytmus, melodie, harmonie z pohledu alternativní waldorfské pedagogiky i pohledu psychologicko - neurologického

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Waldorfská pedagogika vědomě pracuje s prvky rytmu v životě dítěte i s rytmickými aktivitami užívanými pro ukotvení učební látky. Kromě fenoménu rytmu je také kladen důraz na melodičnost hlasu, kterou pedagogika definuje jak pro práci učitele, tak pro rozvoj žáka. Všímá si melodičnosti mluveného a pěveckého projevu a od první třídy důsledně v dítěti rozvíjí pevný vztah k rytmu, melodii a harmonii v hudbě. Příspěvek hledá oporu a obhajobu těchto pedagogických hledisek a představuje rytmus, melodii a harmonii z pohledu psychologicko - neurologického.

  • Název v anglickém jazyce

    Basic elements of music, melody, harmony and rhythm, from the standpoint of physiology and neurology

  • Popis výsledku anglicky

    Waldorf education intentionally works both with elements of rhythm in a child?s life and with rhythm used for presentation and anchoring of a learned subject. In addition to the phenomenon of the rhythm, an emphasis is given to a voice euphony that the pedagogy defines both for the work of a teacher and for a development of a pupil. The Waldorf education pays attention to euphony of both spoken and sung speech and consistently develops a firm relation to rhythm, melody and harmony of music in children from the 1st grade on. The article searches support and defense of these pedagogical standpoints and presents rhythm, music melody and harmony from the psychological and neurological point of view.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lifelong Learning ? celoživotní vzdělávání

  • ISSN

    1804-526X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    23-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus