Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MUSICALLY TALENTED PUPILS – A PROBLEM IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING OR NOT?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43900443" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43900443 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/lv29.php" target="_blank" >https://www.pf.jcu.cz/research/lingua_viva/lv29.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    němčina

  • Název v původním jazyce

    Musikalisch begabte Schüler – (k)ein Problem mit Fremdsprachenlernen?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Wer musikalisch begabt ist, dem fällt es leicht, ein Instrument zu erlernen, der hört gern Musik, tanzt gern, hat ein gutes melodisches und rhythmisches Gefühl. Oft hört man, dass solche Leute auch sprachbegabt sind, denn auch jede Sprache hat ihre Melodie und ihren Rhythmus. Stimmt dies aber wirklich? Kann man einen Zusammenhang, der empirisch belegt ist, zwischen der musikalischen Begabung und der Sprachbegabung finden? Zu diesem Thema wurde in den Jahren 2016 und 2017 eine Untersuchung durchgeführt, die in diesem Beitrag präsentiert wird.

  • Název v anglickém jazyce

    MUSICALLY TALENTED PUPILS – A PROBLEM IN FOREIGN LANGUAGE LEARNING OR NOT?

  • Popis výsledku anglicky

    Musically talented pupils learn to play musical instruments with ease because they like dancing and listening to music and therefore have a well-developed sense of melody and rhythm. It is often assumed that musical people are also good language learners, because every language has a characteristic melody and rhythm of its own. But is this true? Can we find an empirically-based correlation between music and language talent? This article presents the results of research conducted into this topic in 2016-2017.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lingua viva

  • ISSN

    1801-1489

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    29

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    38-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus