Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exactness and Czech Pedagogy at the Break of the 19th and 20th Century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F17%3A00004972" target="_blank" >RIV/46747885:24510/17:00004972 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.hecl.it/" target="_blank" >http://www.hecl.it/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exactness and Czech Pedagogy at the Break of the 19th and 20th Century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text deals with the topic Forming Pedagogy as a Science and the Problem of Exact Cognition in the Pedagogic Science within the debate at the turn of the 19th century. It serves as an example of forming Pedagogy in a ‘non-German’ way. In the Czech countries of the Habsburg Monarchy, the development of Pedagogy at the end of the 19th century is represented by one educational centre - Karl-Ferdinand-University in Prague. The article devotes attention to the ‘break time’, when the Czech pedagogic discussion strongly absorbed positivistic and evolutionistic attitudes and we ask, if it was a specialy ‘Czech way’ of forming Pedagogy, or if it was a generaly way for the pedagogical discussion, to be free from ‘German pedagogical power’.

  • Název v anglickém jazyce

    Exactness and Czech Pedagogy at the Break of the 19th and 20th Century

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with the topic Forming Pedagogy as a Science and the Problem of Exact Cognition in the Pedagogic Science within the debate at the turn of the 19th century. It serves as an example of forming Pedagogy in a ‘non-German’ way. In the Czech countries of the Habsburg Monarchy, the development of Pedagogy at the end of the 19th century is represented by one educational centre - Karl-Ferdinand-University in Prague. The article devotes attention to the ‘break time’, when the Czech pedagogic discussion strongly absorbed positivistic and evolutionistic attitudes and we ask, if it was a specialy ‘Czech way’ of forming Pedagogy, or if it was a generaly way for the pedagogical discussion, to be free from ‘German pedagogical power’.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-13933S" target="_blank" >GA16-13933S: Analýza pedagogického meziválečného konceptu školské reformy ve Zlíně v kontextu vzorového průmyslového města</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    History of Education and Children literature

  • ISSN

    1971-1093

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    343-358

  • Kód UT WoS článku

    000416546300015

  • EID výsledku v databázi Scopus