Exactness and Czech Pedagogy at the Break of the 19th and 20th Century
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F17%3A00004972" target="_blank" >RIV/46747885:24510/17:00004972 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.hecl.it/" target="_blank" >http://www.hecl.it/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Exactness and Czech Pedagogy at the Break of the 19th and 20th Century
Popis výsledku v původním jazyce
The text deals with the topic Forming Pedagogy as a Science and the Problem of Exact Cognition in the Pedagogic Science within the debate at the turn of the 19th century. It serves as an example of forming Pedagogy in a ‘non-German’ way. In the Czech countries of the Habsburg Monarchy, the development of Pedagogy at the end of the 19th century is represented by one educational centre - Karl-Ferdinand-University in Prague. The article devotes attention to the ‘break time’, when the Czech pedagogic discussion strongly absorbed positivistic and evolutionistic attitudes and we ask, if it was a specialy ‘Czech way’ of forming Pedagogy, or if it was a generaly way for the pedagogical discussion, to be free from ‘German pedagogical power’.
Název v anglickém jazyce
Exactness and Czech Pedagogy at the Break of the 19th and 20th Century
Popis výsledku anglicky
The text deals with the topic Forming Pedagogy as a Science and the Problem of Exact Cognition in the Pedagogic Science within the debate at the turn of the 19th century. It serves as an example of forming Pedagogy in a ‘non-German’ way. In the Czech countries of the Habsburg Monarchy, the development of Pedagogy at the end of the 19th century is represented by one educational centre - Karl-Ferdinand-University in Prague. The article devotes attention to the ‘break time’, when the Czech pedagogic discussion strongly absorbed positivistic and evolutionistic attitudes and we ask, if it was a specialy ‘Czech way’ of forming Pedagogy, or if it was a generaly way for the pedagogical discussion, to be free from ‘German pedagogical power’.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-13933S" target="_blank" >GA16-13933S: Analýza pedagogického meziválečného konceptu školské reformy ve Zlíně v kontextu vzorového průmyslového města</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
History of Education and Children literature
ISSN
1971-1093
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
IT - Italská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
343-358
Kód UT WoS článku
000416546300015
EID výsledku v databázi Scopus
—