Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development and Focus of Czech Pädagogik in the Late 19th and Early 20th Centuries.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F19%3A00007300" target="_blank" >RIV/46747885:24510/19:00007300 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.peterlang.com/view/title/69857" target="_blank" >https://www.peterlang.com/view/title/69857</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3726/b15688" target="_blank" >10.3726/b15688</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development and Focus of Czech Pädagogik in the Late 19th and Early 20th Centuries.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Development of pedagogy as a science is closely tied to several key issues during 19th and 20th century in the Czech Lands. This primarily involves formation of educational scientific discourse with a regard to general development of science during the 19th century in the Czech Lands, and also with a regard to the role of university centers in Cisleithania - especially Prague and Vienna, and its linkage with university centers in Germany or other countries. Secondly, it is a close link to standardization of pedagogy as a science with the overall socio-political situation in the Czech Lands in the second half of the 19th century and the first half of the 20th century. In particular, it is necessary to mention that the Czech national emancipatory efforts were so strong in the field of culture and science that they naturally did not avoid pedagogical and educational discussions either.

  • Název v anglickém jazyce

    Development and Focus of Czech Pädagogik in the Late 19th and Early 20th Centuries.

  • Popis výsledku anglicky

    Development of pedagogy as a science is closely tied to several key issues during 19th and 20th century in the Czech Lands. This primarily involves formation of educational scientific discourse with a regard to general development of science during the 19th century in the Czech Lands, and also with a regard to the role of university centers in Cisleithania - especially Prague and Vienna, and its linkage with university centers in Germany or other countries. Secondly, it is a close link to standardization of pedagogy as a science with the overall socio-political situation in the Czech Lands in the second half of the 19th century and the first half of the 20th century. In particular, it is necessary to mention that the Czech national emancipatory efforts were so strong in the field of culture and science that they naturally did not avoid pedagogical and educational discussions either.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Education and “Pädagogik”– Philosophical and Historical Reflections (Central, Southern and South-Eastern Europe)

  • ISBN

    978-3-631-78314-6

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    194-209

  • Počet stran knihy

    328

  • Název nakladatele

    Peter Lang

  • Místo vydání

    Berlin

  • Kód UT WoS kapitoly