Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trampolin Coordination Test in psychomotor diagnostics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F18%3A00006359" target="_blank" >RIV/46747885:24510/18:00006359 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/studiasportiva/article/view/8779" target="_blank" >https://journals.muni.cz/studiasportiva/article/view/8779</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/StS2018-1-8" target="_blank" >10.5817/StS2018-1-8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Trampolin Coordination Test in psychomotor diagnostics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This research focuses on significance of psychomotricity diagnostic of body coordination skills of elementary school pupils. The level of body coordination skills is not only important for identification of preconditions for sports talents, but also in many situations of everyday life. Clumsiness influences everyday activities, school performance and leisure time activities. Trampoline Body Coordination Test was chosen for the purpose of evaluating the levels of body coordination skills in this research. The goal of this project was to verify whether it is possible to use Trampoline Body Coordination Test in schools in the Czech Republic, where the test is not standardized. The test could be useful for recognizing early signs of different kinds of developmental coordination disorder. Teachers need to undertake a course to be able to use this test. The biggest concern is safety of pupils because using trampoline can be risky if pupils do not follow the given rules of the test.

  • Název v anglickém jazyce

    Trampolin Coordination Test in psychomotor diagnostics

  • Popis výsledku anglicky

    This research focuses on significance of psychomotricity diagnostic of body coordination skills of elementary school pupils. The level of body coordination skills is not only important for identification of preconditions for sports talents, but also in many situations of everyday life. Clumsiness influences everyday activities, school performance and leisure time activities. Trampoline Body Coordination Test was chosen for the purpose of evaluating the levels of body coordination skills in this research. The goal of this project was to verify whether it is possible to use Trampoline Body Coordination Test in schools in the Czech Republic, where the test is not standardized. The test could be useful for recognizing early signs of different kinds of developmental coordination disorder. Teachers need to undertake a course to be able to use this test. The biggest concern is safety of pupils because using trampoline can be risky if pupils do not follow the given rules of the test.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Sportiva

  • ISSN

    1802-7679

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    59-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus