Trampolin Coordination Test in psychomotor diagnostics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F18%3A00006359" target="_blank" >RIV/46747885:24510/18:00006359 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/studiasportiva/article/view/8779" target="_blank" >https://journals.muni.cz/studiasportiva/article/view/8779</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/StS2018-1-8" target="_blank" >10.5817/StS2018-1-8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Trampolin Coordination Test in psychomotor diagnostics
Popis výsledku v původním jazyce
This research focuses on significance of psychomotricity diagnostic of body coordination skills of elementary school pupils. The level of body coordination skills is not only important for identification of preconditions for sports talents, but also in many situations of everyday life. Clumsiness influences everyday activities, school performance and leisure time activities. Trampoline Body Coordination Test was chosen for the purpose of evaluating the levels of body coordination skills in this research. The goal of this project was to verify whether it is possible to use Trampoline Body Coordination Test in schools in the Czech Republic, where the test is not standardized. The test could be useful for recognizing early signs of different kinds of developmental coordination disorder. Teachers need to undertake a course to be able to use this test. The biggest concern is safety of pupils because using trampoline can be risky if pupils do not follow the given rules of the test.
Název v anglickém jazyce
Trampolin Coordination Test in psychomotor diagnostics
Popis výsledku anglicky
This research focuses on significance of psychomotricity diagnostic of body coordination skills of elementary school pupils. The level of body coordination skills is not only important for identification of preconditions for sports talents, but also in many situations of everyday life. Clumsiness influences everyday activities, school performance and leisure time activities. Trampoline Body Coordination Test was chosen for the purpose of evaluating the levels of body coordination skills in this research. The goal of this project was to verify whether it is possible to use Trampoline Body Coordination Test in schools in the Czech Republic, where the test is not standardized. The test could be useful for recognizing early signs of different kinds of developmental coordination disorder. Teachers need to undertake a course to be able to use this test. The biggest concern is safety of pupils because using trampoline can be risky if pupils do not follow the given rules of the test.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Sportiva
ISSN
1802-7679
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
59-66
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—