Učíme budoucí učitele logicky myslet?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009174" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009174 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol3No1/Vol3No1_Prihonska-Brehovsky.pdf" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol3No1/Vol3No1_Prihonska-Brehovsky.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učíme budoucí učitele logicky myslet?
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku se zaměříme na rozvoj schopností učitele porozumět myšlenkám žáka při zadávání a řešení logických úloh. Nezastupitelnou roli při řešení úlohy hraje správný postoj a vedení učitele. Žák potřebuje dostatečný prostor a čas k objevení potřebných postupů a logických závěrů. Východiskem pro přípravu budoucích učitelů je pochopení obtížnosti úlohy z pozice žáka. Na rozboru konkrétní úlohy si ukážeme přístup, jak je možno tyto postupy u budoucích učitelů rozvíjet. Za jednu ze základních činností učitele při hledání fenoménů porozumění, obtížnosti a správné argumentace považujeme rozbor žákovského řešení, proto uvádíme nejprve ukázku s komentářem k žákovskému řešení dvou kombinatorických problémů.
Název v anglickém jazyce
Do We Teach Future Teachers to Think Logically?
Popis výsledku anglicky
In this paper we focus on the development of the teacher‘s ability to understand the pupil‘s ideas in assigning and solving logical tasks. The right attitude and guidance of the teacher plays an irreplaceable role in solving the task. The pupil needs enough space and time to discover the necessary procedures and logical conclusions. The starting point for the preparation of future teachers is to understand the difficulty of the task from the position of a pupil. In the analysis of a specific task, we will show the approach of how these procedures can be developed with future teachers. The analysis of pupils‘ solutions we consider as one of the basic activities for teachers for phenomena understanding, difficulty and correct argument. So first we will present a sample with a commentary on pupil‘s solutions of two combinatorial problems.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Elementary Mathematics Education Journal
ISSN
2694-8133
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
2021, Vol. 3, No. 1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
6-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—