Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učíme budoucí učitele logicky myslet?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009174" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009174 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol3No1/Vol3No1_Prihonska-Brehovsky.pdf" target="_blank" >http://emejournal.upol.cz/Issues/Vol3No1/Vol3No1_Prihonska-Brehovsky.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učíme budoucí učitele logicky myslet?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku se zaměříme na rozvoj schopností učitele porozumět myšlenkám žáka při zadávání a řešení logických úloh. Nezastupitelnou roli při řešení úlohy hraje správný postoj a vedení učitele. Žák potřebuje dostatečný prostor a čas k objevení potřebných postupů a logických závěrů. Východiskem pro přípravu budoucích učitelů je pochopení obtížnosti úlohy z pozice žáka. Na rozboru konkrétní úlohy si ukážeme přístup, jak je možno tyto postupy u budoucích učitelů rozvíjet. Za jednu ze základních činností učitele při hledání fenoménů porozumění, obtížnosti a správné argumentace považujeme rozbor žákovského řešení, proto uvádíme nejprve ukázku s komentářem k žákovskému řešení dvou kombinatorických problémů.

  • Název v anglickém jazyce

    Do We Teach Future Teachers to Think Logically?

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we focus on the development of the teacher‘s ability to understand the pupil‘s ideas in assigning and solving logical tasks. The right attitude and guidance of the teacher plays an irreplaceable role in solving the task. The pupil needs enough space and time to discover the necessary procedures and logical conclusions. The starting point for the preparation of future teachers is to understand the difficulty of the task from the position of a pupil. In the analysis of a specific task, we will show the approach of how these procedures can be developed with future teachers. The analysis of pupils‘ solutions we consider as one of the basic activities for teachers for phenomena understanding, difficulty and correct argument. So first we will present a sample with a commentary on pupil‘s solutions of two combinatorial problems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Elementary Mathematics Education Journal

  • ISSN

    2694-8133

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2021, Vol. 3, No. 1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    6-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus