Older Adult English Language Learning during the Pandemic of COVID-19
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009422" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009422 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/casalc-review/article/view/13971/12406" target="_blank" >https://journals.muni.cz/casalc-review/article/view/13971/12406</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CASALC2021-1-1" target="_blank" >10.5817/CASALC2021-1-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Older Adult English Language Learning during the Pandemic of COVID-19
Popis výsledku v původním jazyce
The pandemic of COVID-19 created an unexpected challenge to the whole educational system and reintroduced the topic of distance learning and its importance. Society reacted to epidemiological restrictions in social contacts by transferring the education into the virtual space but older English language learners benefit from social contacts and are usually limited in digital skills. The article analysis situation in the English language courses of the Universities of the Third Age (U3A) in the Czech Republic between March 2020 and July 2020. The text is based on a literature review and questionnaires to the U3A organisers and leads to the conclusion that older English language learners were left only with limited opportunities for their English language development at that time.
Název v anglickém jazyce
Older Adult English Language Learning during the Pandemic of COVID-19
Popis výsledku anglicky
The pandemic of COVID-19 created an unexpected challenge to the whole educational system and reintroduced the topic of distance learning and its importance. Society reacted to epidemiological restrictions in social contacts by transferring the education into the virtual space but older English language learners benefit from social contacts and are usually limited in digital skills. The article analysis situation in the English language courses of the Universities of the Third Age (U3A) in the Czech Republic between March 2020 and July 2020. The text is based on a literature review and questionnaires to the U3A organisers and leads to the conclusion that older English language learners were left only with limited opportunities for their English language development at that time.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
6-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—