Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Older Adult English Language Learning during the Pandemic of COVID-19

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009422" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009422 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/casalc-review/article/view/13971/12406" target="_blank" >https://journals.muni.cz/casalc-review/article/view/13971/12406</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CASALC2021-1-1" target="_blank" >10.5817/CASALC2021-1-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Older Adult English Language Learning during the Pandemic of COVID-19

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The pandemic of COVID-19 created an unexpected challenge to the whole educational system and reintroduced the topic of distance learning and its importance. Society reacted to epidemiological restrictions in social contacts by transferring the education into the virtual space but older English language learners benefit from social contacts and are usually limited in digital skills. The article analysis situation in the English language courses of the Universities of the Third Age (U3A) in the Czech Republic between March 2020 and July 2020. The text is based on a literature review and questionnaires to the U3A organisers and leads to the conclusion that older English language learners were left only with limited opportunities for their English language development at that time.

  • Název v anglickém jazyce

    Older Adult English Language Learning during the Pandemic of COVID-19

  • Popis výsledku anglicky

    The pandemic of COVID-19 created an unexpected challenge to the whole educational system and reintroduced the topic of distance learning and its importance. Society reacted to epidemiological restrictions in social contacts by transferring the education into the virtual space but older English language learners benefit from social contacts and are usually limited in digital skills. The article analysis situation in the English language courses of the Universities of the Third Age (U3A) in the Czech Republic between March 2020 and July 2020. The text is based on a literature review and questionnaires to the U3A organisers and leads to the conclusion that older English language learners were left only with limited opportunities for their English language development at that time.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CASALC Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    6-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus