We are building up pedagogy and a school system: educational discussion in interwar Czechoslovakia as togetherness or coexistence?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009477" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009477 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.torrossa.com/en/resources/an/4915976" target="_blank" >https://www.torrossa.com/en/resources/an/4915976</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1400/283084" target="_blank" >10.1400/283084</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
We are building up pedagogy and a school system: educational discussion in interwar Czechoslovakia as togetherness or coexistence?
Popis výsledku v původním jazyce
The new Republic of Czechoslovakia demonstrated in its very name the connection between Czechs and Slovaks. The twenty years of the Czechs and Slovaks living together in a common state - from great expectations in 1918, the year the country was founded, to the bitter end of the collapse of Czechoslovakia and the emergence of the pro fascist Slovak state in 1939 and the Protectorate of Bohemia and Moravia - are an example of the attempt of two „brother peoples” to live together in the political, social, cultural and educational arenas. The following study reviews how coexistence in the pedagogical field in the interwar period enabled the transfer of pedagogical ideas and experiences between ethnic Czech and Slovak teaching staff.
Název v anglickém jazyce
We are building up pedagogy and a school system: educational discussion in interwar Czechoslovakia as togetherness or coexistence?
Popis výsledku anglicky
The new Republic of Czechoslovakia demonstrated in its very name the connection between Czechs and Slovaks. The twenty years of the Czechs and Slovaks living together in a common state - from great expectations in 1918, the year the country was founded, to the bitter end of the collapse of Czechoslovakia and the emergence of the pro fascist Slovak state in 1939 and the Protectorate of Bohemia and Moravia - are an example of the attempt of two „brother peoples” to live together in the political, social, cultural and educational arenas. The following study reviews how coexistence in the pedagogical field in the interwar period enabled the transfer of pedagogical ideas and experiences between ethnic Czech and Slovak teaching staff.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
History of Education and Children literature
ISSN
1971-1093
e-ISSN
—
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
IT - Italská republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
19-39
Kód UT WoS článku
000658586200002
EID výsledku v databázi Scopus
—