Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

We are building up pedagogy and a school system: educational discussion in interwar Czechoslovakia as togetherness or coexistence?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009477" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009477 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.torrossa.com/en/resources/an/4915976" target="_blank" >https://www.torrossa.com/en/resources/an/4915976</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1400/283084" target="_blank" >10.1400/283084</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    We are building up pedagogy and a school system: educational discussion in interwar Czechoslovakia as togetherness or coexistence?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The new Republic of Czechoslovakia demonstrated in its very name the connection between Czechs and Slovaks. The twenty years of the Czechs and Slovaks living together in a common state - from great expectations in 1918, the year the country was founded, to the bitter end of the collapse of Czechoslovakia and the emergence of the pro fascist Slovak state in 1939 and the Protectorate of Bohemia and Moravia - are an example of the attempt of two „brother peoples” to live together in the political, social, cultural and educational arenas. The following study reviews how coexistence in the pedagogical field in the interwar period enabled the transfer of pedagogical ideas and experiences between ethnic Czech and Slovak teaching staff.

  • Název v anglickém jazyce

    We are building up pedagogy and a school system: educational discussion in interwar Czechoslovakia as togetherness or coexistence?

  • Popis výsledku anglicky

    The new Republic of Czechoslovakia demonstrated in its very name the connection between Czechs and Slovaks. The twenty years of the Czechs and Slovaks living together in a common state - from great expectations in 1918, the year the country was founded, to the bitter end of the collapse of Czechoslovakia and the emergence of the pro fascist Slovak state in 1939 and the Protectorate of Bohemia and Moravia - are an example of the attempt of two „brother peoples” to live together in the political, social, cultural and educational arenas. The following study reviews how coexistence in the pedagogical field in the interwar period enabled the transfer of pedagogical ideas and experiences between ethnic Czech and Slovak teaching staff.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    History of Education and Children literature

  • ISSN

    1971-1093

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    19-39

  • Kód UT WoS článku

    000658586200002

  • EID výsledku v databázi Scopus