Dítě se zrakovým postižením jako klient školského poradenského zařízení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009582" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009582 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.uhk.cz/handle/20.500.12603/577" target="_blank" >https://digilib.uhk.cz/handle/20.500.12603/577</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dítě se zrakovým postižením jako klient školského poradenského zařízení
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je orientován do oblasti školského poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, konkrétně pak se zrakovým postižením. Na základě zkušeností ze speciálněpedagogické praxe poukazuje na to, jak se specifika dětí se zrakovým postižením promítají do poskytování poradenských služeb a následně také podpůrných opatření. Zamýšlí se nad proměnou klientely školského poradenství a jejími potřebami, s akcentem na nutnost multidisciplinárního přístupu.
Název v anglickém jazyce
Child with Visual Impairment as a School Counseling client
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on school counseling for pupils with special needs, specifically with visual impairment. Based on experiences from special pedagogical practice points out how the specifics of children with visual impairment are reflected in school counselling services and also in support measures. Considers the transformation of the school counselling clientele and its needs with an emphasis on the need for an interdisciplinary approach.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů