Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematics In Inclusive Education Of Blind Students In Secondary Schools In The Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153447" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153447 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematics In Inclusive Education Of Blind Students In Secondary Schools In The Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents selected aspects of teaching mathematics to pupils with severe visual impairment in secondary schools with integrated environments in the Czech Republic. Theoretical bases for writing mathematical expressions using special tools and editors are supplemented by the results of the research, which was conducted in 11 schools' counseling centers for the visually impaired. We found that only 27% of specialists in counseling centers had knowledge about possibilities of using tools when writing mathematical expressions. In conclusions we define recommendations for practice in order to promote and improve the quality of education of blind students in the subject of mathematics.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematics In Inclusive Education Of Blind Students In Secondary Schools In The Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents selected aspects of teaching mathematics to pupils with severe visual impairment in secondary schools with integrated environments in the Czech Republic. Theoretical bases for writing mathematical expressions using special tools and editors are supplemented by the results of the research, which was conducted in 11 schools' counseling centers for the visually impaired. We found that only 27% of specialists in counseling centers had knowledge about possibilities of using tools when writing mathematical expressions. In conclusions we define recommendations for practice in order to promote and improve the quality of education of blind students in the subject of mathematics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTE 2014. Proceedings Book. Volume 3/5

  • ISBN

  • ISSN

    2146-7358

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    368-374

  • Název nakladatele

    Sakarya University

  • Místo vydání

    Sakarya

  • Místo konání akce

    Paris, France

  • Datum konání akce

    25. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku