Mathematics In Inclusive Education Of Blind Students In Secondary Schools In The Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33153447" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33153447 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematics In Inclusive Education Of Blind Students In Secondary Schools In The Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents selected aspects of teaching mathematics to pupils with severe visual impairment in secondary schools with integrated environments in the Czech Republic. Theoretical bases for writing mathematical expressions using special tools and editors are supplemented by the results of the research, which was conducted in 11 schools' counseling centers for the visually impaired. We found that only 27% of specialists in counseling centers had knowledge about possibilities of using tools when writing mathematical expressions. In conclusions we define recommendations for practice in order to promote and improve the quality of education of blind students in the subject of mathematics.
Název v anglickém jazyce
Mathematics In Inclusive Education Of Blind Students In Secondary Schools In The Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper presents selected aspects of teaching mathematics to pupils with severe visual impairment in secondary schools with integrated environments in the Czech Republic. Theoretical bases for writing mathematical expressions using special tools and editors are supplemented by the results of the research, which was conducted in 11 schools' counseling centers for the visually impaired. We found that only 27% of specialists in counseling centers had knowledge about possibilities of using tools when writing mathematical expressions. In conclusions we define recommendations for practice in order to promote and improve the quality of education of blind students in the subject of mathematics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTE 2014. Proceedings Book. Volume 3/5
ISBN
—
ISSN
2146-7358
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
368-374
Název nakladatele
Sakarya University
Místo vydání
Sakarya
Místo konání akce
Paris, France
Datum konání akce
25. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—