Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prominence and Melody Mistakes in the Spontaneous Speech of Czech Learners of English

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F22%3A00010877" target="_blank" >RIV/46747885:24510/22:00010877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.skase.sk/Volumes/JTL51/01.pdf" target="_blank" >http://www.skase.sk/Volumes/JTL51/01.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Prominence and Melody Mistakes in the Spontaneous Speech of Czech Learners of English

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The differences in English and Czech melody, accentuation, and rhythm patterns are viewed in the article as most likely causes of the Czech learners‘ intonation mistakes. The article aims at identifying these mistakes to help Czech students achieve better intelligibility of their spontaneous English speech. The results of the auditory and acoustic analyses, including the British native speakers‘ perceptual assessment of the Czech accent, are employed to identify the problematic areas of L2 intonation acquisition. An attempt is made to link these areas, namely the insufficient expression of prominence, differences in speech segmentation, and the choice of melody patterns, with L1 intonation transfer. The article concludes that although these mistakes do not pose a severe obstruction to communication, focused classroom instruction aimed at overcoming the Czech language interference will significantly facilitate English intonation acquisition and improve the general intelligibility of students‘ speech.

  • Název v anglickém jazyce

    Prominence and Melody Mistakes in the Spontaneous Speech of Czech Learners of English

  • Popis výsledku anglicky

    The differences in English and Czech melody, accentuation, and rhythm patterns are viewed in the article as most likely causes of the Czech learners‘ intonation mistakes. The article aims at identifying these mistakes to help Czech students achieve better intelligibility of their spontaneous English speech. The results of the auditory and acoustic analyses, including the British native speakers‘ perceptual assessment of the Czech accent, are employed to identify the problematic areas of L2 intonation acquisition. An attempt is made to link these areas, namely the insufficient expression of prominence, differences in speech segmentation, and the choice of melody patterns, with L1 intonation transfer. The article concludes that although these mistakes do not pose a severe obstruction to communication, focused classroom instruction aimed at overcoming the Czech language interference will significantly facilitate English intonation acquisition and improve the general intelligibility of students‘ speech.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60201 - General language studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Skase Journal of Theoretical Linguistics

  • ISSN

    1336-782X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    2-17

  • Kód UT WoS článku

    000926444500001

  • EID výsledku v databázi Scopus