K vyznamu humanitniho vzdělavani. Pohled středoškolskych učitelů v mezivalečnem Československu.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F23%3A00011928" target="_blank" >RIV/46747885:24510/23:00011928 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.15240/tul/006/2023-2-013" target="_blank" >https://doi.org/10.15240/tul/006/2023-2-013</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/006/2023-2-013" target="_blank" >10.15240/tul/006/2023-2-013</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K vyznamu humanitniho vzdělavani. Pohled středoškolskych učitelů v mezivalečnem Československu.
Popis výsledku v původním jazyce
Text Význam humanitního vzdělávání. Perspektiva středoškolských učitelů v meziválečném Československu rekonstruuje pohled středoškolských učitelů v meziválečném Československu na otázku role humanitního vzdělávání. Analýza je vedena s ohledem na snahu učitelů diskutovat jak o školské reformě, tak o reformě společnosti. Tematizována je snaha učitelů o prosazení humanitního vzdělání s ohledem na rozvoj demokratického společensko-politického života v Československu a o pomoc studentům, aby byli připraveni na aktivní občanskou a profesní roli v životě.
Název v anglickém jazyce
The importance of humanities education. The perspective of secondary school teachers in interwar czechoslovakia
Popis výsledku anglicky
The text The Importance of Humanities Education. The Perspective of Secondary School Teachers in Interwar Czechoslovakia reconstructs the perspective of secondary school teachers in interwar Czechoslovakia on the question of the role of humanities education. The analysis is led with respect to the teachers’ efforts to discuss both the school reform and the reform of society. The teachers’ struggle to advance humanities education with respect to the development of democratic socio-political life in Czechoslovakia, as well as to help students be ready for an active civic and professional role in their lives, are thematized.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Historia Scholastica
ISSN
1804-4913
e-ISSN
—
Svazek periodika
2023
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
301 - 317
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85183637623