Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K vyznamu humanitniho vzdělavani. Pohled středoškolskych učitelů v mezivalečnem Československu.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F23%3A00011928" target="_blank" >RIV/46747885:24510/23:00011928 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.15240/tul/006/2023-2-013" target="_blank" >https://doi.org/10.15240/tul/006/2023-2-013</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/006/2023-2-013" target="_blank" >10.15240/tul/006/2023-2-013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K vyznamu humanitniho vzdělavani. Pohled středoškolskych učitelů v mezivalečnem Československu.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text Význam humanitního vzdělávání. Perspektiva středoškolských učitelů v meziválečném Československu rekonstruuje pohled středoškolských učitelů v meziválečném Československu na otázku role humanitního vzdělávání. Analýza je vedena s ohledem na snahu učitelů diskutovat jak o školské reformě, tak o reformě společnosti. Tematizována je snaha učitelů o prosazení humanitního vzdělání s ohledem na rozvoj demokratického společensko-politického života v Československu a o pomoc studentům, aby byli připraveni na aktivní občanskou a profesní roli v životě.

  • Název v anglickém jazyce

    The importance of humanities education. The perspective of secondary school teachers in interwar czechoslovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The text The Importance of Humanities Education. The Perspective of Secondary School Teachers in Interwar Czechoslovakia reconstructs the perspective of secondary school teachers in interwar Czechoslovakia on the question of the role of humanities education. The analysis is led with respect to the teachers’ efforts to discuss both the school reform and the reform of society. The teachers’ struggle to advance humanities education with respect to the development of democratic socio-political life in Czechoslovakia, as well as to help students be ready for an active civic and professional role in their lives, are thematized.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historia Scholastica

  • ISSN

    1804-4913

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    301 - 317

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85183637623