Two-mass System Vibration Suppression Method Based on the Mechanism Output Speed Processing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24620%2F12%3A%230000038" target="_blank" >RIV/46747885:24620/12:#0000038 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.uvee.feec.vutbr.cz/conference/lvem12/home/" target="_blank" >http://www.uvee.feec.vutbr.cz/conference/lvem12/home/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Two-mass System Vibration Suppression Method Based on the Mechanism Output Speed Processing
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes one of the functional methods for suppression the two-mass system residual vibration. These vibrations are evoked due to the torsion plasticity and large inertia of the mechanism kinematics chain members. The method is based on comparison of the actual speed signals sensed by the PMSM inbuilt internal encoder and external encoder. The external encoder measures the actual speed at the servomechanism end-link (burdened with vibrations). By means of processing these signals is generated the correction signal. This signal is consequently brought back into the control structure as a speed feedforward signal. The control structure was firstly proved by means of mathematical model in Matlab Simulink and then implemented into the existingcascade structure standard servo control unit Siemens Sinamics S120 by means of so called DCC Chart engineering tool. The results of simulations and experiments on the real system prove the ability of this method to effectively compensate
Název v anglickém jazyce
Two-mass System Vibration Suppression Method Based on the Mechanism Output Speed Processing
Popis výsledku anglicky
This paper describes one of the functional methods for suppression the two-mass system residual vibration. These vibrations are evoked due to the torsion plasticity and large inertia of the mechanism kinematics chain members. The method is based on comparison of the actual speed signals sensed by the PMSM inbuilt internal encoder and external encoder. The external encoder measures the actual speed at the servomechanism end-link (burdened with vibrations). By means of processing these signals is generated the correction signal. This signal is consequently brought back into the control structure as a speed feedforward signal. The control structure was firstly proved by means of mathematical model in Matlab Simulink and then implemented into the existingcascade structure standard servo control unit Siemens Sinamics S120 by means of so called DCC Chart engineering tool. The results of simulations and experiments on the real system prove the ability of this method to effectively compensate
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0024" target="_blank" >EE2.3.30.0024: Rozvoj řešitelských týmů projektů VaV na Technické univerzitě v Liberci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
12th International Conference on Low Voltage Electrical Machines
ISBN
978-80-214-4601-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
91-96
Název nakladatele
University of Technology, Brno, Czech Republic
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Šlapanice
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—