Optimalisation of Spark Plug with Integrated Chamber
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24620%2F14%3A%230000471" target="_blank" >RIV/46747885:24620/14:#0000471 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimalisation of Spark Plug with Integrated Chamber
Popis výsledku v původním jazyce
Spark plug with integrated chamber increases the quality of ignition of homogenous mixture in the engine cylinder. Very small amount of burning mixture bursts (outflows) from chamber (so-called flame jet ignition) which heads into faster initial phase ofburning. From view of cycle to cycle variations the procedure of consequent burning is more stable. Spark plug?s case with integrated chamber is exposed by higher thermal stress than classis spark plug. This fact has to be respected during design of spark plug with integrated chamber. This article shows how flame-jet ignition will affect parameters of burning mixture during operating cycle and how design of spark plug?s case with integrated chamber will affect temperatures of its lowest part.
Název v anglickém jazyce
Optimalisation of Spark Plug with Integrated Chamber
Popis výsledku anglicky
Spark plug with integrated chamber increases the quality of ignition of homogenous mixture in the engine cylinder. Very small amount of burning mixture bursts (outflows) from chamber (so-called flame jet ignition) which heads into faster initial phase ofburning. From view of cycle to cycle variations the procedure of consequent burning is more stable. Spark plug?s case with integrated chamber is exposed by higher thermal stress than classis spark plug. This fact has to be respected during design of spark plug with integrated chamber. This article shows how flame-jet ignition will affect parameters of burning mixture during operating cycle and how design of spark plug?s case with integrated chamber will affect temperatures of its lowest part.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XLV. International Scientific Conference of the Czech and Slovak University Departments and Institutions Dealing with the Research of Internal Combustion Engines
ISBN
978-80-7375-801-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
159-167
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Kostelec nad Černými lesy
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—