Injection of liquid LPG thermodynamics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24620%2F16%3A00000017" target="_blank" >RIV/46747885:24620/16:00000017 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=5&SID=Z23PyAlxRedteT6QkVf&page=1&doc=1" target="_blank" >http://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=WOS&search_mode=GeneralSearch&qid=5&SID=Z23PyAlxRedteT6QkVf&page=1&doc=1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Injection of liquid LPG thermodynamics
Popis výsledku v původním jazyce
This paper explains the events that accompany the injection of liquid LPG into the intake air in the intake manifold of an engine. A simple calculation shows that the injection of liquid LPG is associated with extremely low temperatures injected LPG and icing on the outflow nozzle. The results of experimental research on vehicle spark-ignition engine with the formation of the mixture by injecting liquid LPG into the engine intake manifold demonstrate that the anti-icing on the discharge nozzle requires optimization for reliable construction embodiment of the end of the injector. In conclusion, the article summarizes the findings from previous research injection of liquid LPG into the engine intake manifold.
Název v anglickém jazyce
Injection of liquid LPG thermodynamics
Popis výsledku anglicky
This paper explains the events that accompany the injection of liquid LPG into the intake air in the intake manifold of an engine. A simple calculation shows that the injection of liquid LPG is associated with extremely low temperatures injected LPG and icing on the outflow nozzle. The results of experimental research on vehicle spark-ignition engine with the formation of the mixture by injecting liquid LPG into the engine intake manifold demonstrate that the anti-icing on the discharge nozzle requires optimization for reliable construction embodiment of the end of the injector. In conclusion, the article summarizes the findings from previous research injection of liquid LPG into the engine intake manifold.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
22th International Conference ENGINEERING MECHANICS 2016
ISBN
978-80-87012-59-8
ISSN
1805-8248
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
62-65
Název nakladatele
Institute of Termomechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000379986700012