Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vehicle SI Engine with MPI of Liquid State LPG

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24620%2F16%3A00000266" target="_blank" >RIV/46747885:24620/16:00000266 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.degruyter.com/view/j/mecdc.2016.14.issue-1/mecdc-2016-0004/mecdc-2016-0004.xml?format=INT" target="_blank" >http://www.degruyter.com/view/j/mecdc.2016.14.issue-1/mecdc-2016-0004/mecdc-2016-0004.xml?format=INT</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/mecdc-2016-0004" target="_blank" >10.1515/mecdc-2016-0004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vehicle SI Engine with MPI of Liquid State LPG

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Natural aspirated SI engine running on alternative fuel LPG with the mixture forming by injection of gaseous LPG to the intake air has the lower power about 5-8% in comparison to the engine running on petrol fuel. The cause of the lower power is the reduction of the fresh mass air in consequence of the volume of gaseous fuel in the fresh mixture. Using of the liquid LPG injection to intake air the engine power is on LPG and on petrol fuel in effect equivalent, because the very intensive evaporation of injected liquid LPG leads to decrease temperature of fresh mixture and subsequently to increasing of filling efficiency of the engine. The very low LPG temperature on the ON at intake manifold (the temperature of LPG there is about -30 up to -55 0C) and the humidity of atmospheric air but produce the icing on the ON of LPG injector and the fragments of the ice will be intake to the engine cylinder and it leads to irregular misfire of mixture at the engine cylinder. The SI engine with the injection of liquid LPG therefore must have the special EPI for prevention to the icing.

  • Název v anglickém jazyce

    Vehicle SI Engine with MPI of Liquid State LPG

  • Popis výsledku anglicky

    Natural aspirated SI engine running on alternative fuel LPG with the mixture forming by injection of gaseous LPG to the intake air has the lower power about 5-8% in comparison to the engine running on petrol fuel. The cause of the lower power is the reduction of the fresh mass air in consequence of the volume of gaseous fuel in the fresh mixture. Using of the liquid LPG injection to intake air the engine power is on LPG and on petrol fuel in effect equivalent, because the very intensive evaporation of injected liquid LPG leads to decrease temperature of fresh mixture and subsequently to increasing of filling efficiency of the engine. The very low LPG temperature on the ON at intake manifold (the temperature of LPG there is about -30 up to -55 0C) and the humidity of atmospheric air but produce the icing on the ON of LPG injector and the fragments of the ice will be intake to the engine cylinder and it leads to irregular misfire of mixture at the engine cylinder. The SI engine with the injection of liquid LPG therefore must have the special EPI for prevention to the icing.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XIV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    41-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus