Diagnosis of a Common Rail High Pressure Injector System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24620%2F17%3A00000876" target="_blank" >RIV/46747885:24620/17:00000876 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.springer.com/gp/book/9783319440866" target="_blank" >http://www.springer.com/gp/book/9783319440866</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-44087-3_40" target="_blank" >10.1007/978-3-319-44087-3_40</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Diagnosis of a Common Rail High Pressure Injector System
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with the diagnosis of a Common Rail high pressure injector system and the determination of the causes of unstable fuel dosing in relation to operating temperature. The high-pressure injector is tested in a laboratory environment on an experimental stand, which able to detect the motion of the solenoid armature and the needle lift of the injector. This work is performed in two stages. The first stage involves a variability study and the second stage proposes design changes. Therefore, this paper does not provide a design solution that could lead to the removal of the high inter-cycle variability of the injector and incorrect fuel dosing at elevated operating temperatures.
Název v anglickém jazyce
Diagnosis of a Common Rail High Pressure Injector System
Popis výsledku anglicky
This article deals with the diagnosis of a Common Rail high pressure injector system and the determination of the causes of unstable fuel dosing in relation to operating temperature. The high-pressure injector is tested in a laboratory environment on an experimental stand, which able to detect the motion of the solenoid armature and the needle lift of the injector. This work is performed in two stages. The first stage involves a variability study and the second stage proposes design changes. Therefore, this paper does not provide a design solution that could lead to the removal of the high inter-cycle variability of the injector and incorrect fuel dosing at elevated operating temperatures.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1201" target="_blank" >LO1201: ROZVOJ ÚSTAVU PRO NANOMATERIÁLY, POKROČILÉ TECHNOLOGIE A INOVACE TECHNICKÉ UNIVERZITY V LIBERCI</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Mechanism Design II, Proceedings of the XII International Conference on the Theory of Machines and Mechanisms
ISBN
978-3-319-44086-6
ISSN
2211-0984
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
303-308
Název nakladatele
Springer International Publishing
Místo vydání
Switzerland
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—