Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diagnosis of a Common Rail High Pressure Injector System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24620%2F17%3A00000876" target="_blank" >RIV/46747885:24620/17:00000876 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.springer.com/gp/book/9783319440866" target="_blank" >http://www.springer.com/gp/book/9783319440866</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-44087-3_40" target="_blank" >10.1007/978-3-319-44087-3_40</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Diagnosis of a Common Rail High Pressure Injector System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the diagnosis of a Common Rail high pressure injector system and the determination of the causes of unstable fuel dosing in relation to operating temperature. The high-pressure injector is tested in a laboratory environment on an experimental stand, which able to detect the motion of the solenoid armature and the needle lift of the injector. This work is performed in two stages. The first stage involves a variability study and the second stage proposes design changes. Therefore, this paper does not provide a design solution that could lead to the removal of the high inter-cycle variability of the injector and incorrect fuel dosing at elevated operating temperatures.

  • Název v anglickém jazyce

    Diagnosis of a Common Rail High Pressure Injector System

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the diagnosis of a Common Rail high pressure injector system and the determination of the causes of unstable fuel dosing in relation to operating temperature. The high-pressure injector is tested in a laboratory environment on an experimental stand, which able to detect the motion of the solenoid armature and the needle lift of the injector. This work is performed in two stages. The first stage involves a variability study and the second stage proposes design changes. Therefore, this paper does not provide a design solution that could lead to the removal of the high inter-cycle variability of the injector and incorrect fuel dosing at elevated operating temperatures.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1201" target="_blank" >LO1201: ROZVOJ ÚSTAVU PRO NANOMATERIÁLY, POKROČILÉ TECHNOLOGIE A INOVACE TECHNICKÉ UNIVERZITY V LIBERCI</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Mechanism Design II, Proceedings of the XII International Conference on the Theory of Machines and Mechanisms

  • ISBN

    978-3-319-44086-6

  • ISSN

    2211-0984

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    303-308

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Switzerland

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku