Výhybky pro vysoké rychlosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46962778%3A_____%2F16%3AN0000002" target="_blank" >RIV/46962778:_____/16:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výhybky pro vysoké rychlosti
Popis výsledku v původním jazyce
DT – Výhybkárna a strojírna, a.s. (DT) je tradičním dodavatelem výhybek a výhybkových konstrukcí pro Správu železniční dopravní cesty, s.o. (SŽDC) a také pro Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Dlouhodobou snahou politiků, správce železniční infrastruktury, projektantů i a dalších odborníků je vybudovat v České republice vysokorychlostní tratě (VRT) jako součást tratí tzv. rychlých spojení. I když se už nyní objevují v tratích výhybky s moderními prvky umožňující rychlost do odbočky až 130 km/h, je nutné mít k dispozici výhybky pro vysoké provozní rychlosti ve chvíli, kdy dojde i u nás ke stavbě prvních vysokorychlostních tratí. Tyto výhybky musí splňovat všechna požadovaná kritéria pro provoz na vysokorychlostních tratích, na kterých se předpokládají rychlosti v přímém směru 250 km/h a vyšší. Přesto, že začátek výstavby VRT v Česku zatím stále není stanoven, firma DT se zabývá jejich vývojem již několik let. Máme před sebou další milník vedoucí k ověření vysokorychlostních výhybek, a tím je předpokládané vložení výhybek k provoznímu ověřování tvaru J60-1:33,5-8000/4000/14000-PHS do ŽST Prosenice v roce 2017. Tento typ výhybek umožňuje jízdu v odbočném směru rychlostí 160 km/h. Díky tomuto kroku budeme moci mít tyto výhybky dostatečně ověřeny ještě před instalací do prvních VRT.
Název v anglickém jazyce
The High Speed Turnouts
Popis výsledku anglicky
The company DT – Výhybkárna a strojírna, a. s. (DT) is a traditional supplier of switch and crossings for the Czech Rail Infrastructure Administration and for the Slovak Republic Railways. In the Czech Republic it is aimed to build high speed railway lines. This railways will require switch and crossings enabling the speed in straight direction 250 km/h and higher. Although there is no fixed term for the start of high speed line construction in Czech Republic, the company DT is engaged in development of high speed turnout for several years. At present the laying of the turnout J60-1:33,5-8000/4000/14000-PHS for trial operation is anticipated in the station Prosenice in 2017. This type of turnout enables the speed in diverging direction 160 km/h.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Nová železniční technika
ISSN
1210-3942
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
22-26
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—