Obraz ženy v médiích a reklamě a jeho vliv na veřejné mínění o rovnosti mužů a žen
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47121793%3A_____%2F03%3A00007066" target="_blank" >RIV/47121793:_____/03:00007066 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obraz ženy v médiích a reklamě a jeho vliv na veřejné mínění o rovnosti mužů a žen
Popis výsledku v původním jazyce
Ve společnosti, v níž rozhodující pozice ovládají muži, mužské pohlaví logicky vzbuzuje obecně větší zájem médií. Specifická je situace jen v případě časopisů, kde existuje poměrně silná ženská čtenářská obec. V celém mediálním prostředí z větší části vytvářejí obraz o ženách ženy ( autorky ( samy. Tento obraz je pozitivnější, než je image žen ve veřejném mínění. Jak v médiích tak i ve veřejnosti přetrvává vnímání a presentace ženy v jejich tradičních rolích a činnostech, za které lze považovat sexuálnívztah,rození a výchovu dětí, starost o rodinu, péči o domácnost apod. S tradičními ženskými rolemi a vlastnostmi cíleně pracuje i rteklama, která jich používá jako prostředku upoutání zájmu u cílové skupiny, pro kterou je určena.
Název v anglickém jazyce
Image of women in media and advertising and its influence on an opinion on a man and women equuality
Popis výsledku anglicky
In the society where men keep the decisive positions, the males´gender logically attraccts larger interest of media. There is a specific situation in the magazines becaouse of stron womens´reading publis. in the whole medial scene, women themselves create the image of women in a large excent. This image is more possitive than that in the public opinion. In media as well as in public perception and presentation of womean in her traditional role and activities, as the sexual relationship, birth and upbringing children, care about family and household etc.. Also advertising operates with traditional womenś role and activities and uses them for atracting interest of target groups.
Klasifikace
Druh
V<sub>x</sub> - Nezařazeno - Výzkumná zpráva obsahující utajované informace (takový výsledek lze do RIV vložit pouze v případě, že zpráva obsahuje utajované informace a pole R12 = U), nebo souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/HS100%2F03" target="_blank" >HS100/03: Obraz ženy v médiích a reklamě a jeho vliv na veřejné mínění o rovnosti mužů a žen</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
63
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
MPSV
Verze
—