Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obraz ženy v médiích a reklamě a jeho vliv na veřejné mínění o rovnosti mužů a žen

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47121793%3A_____%2F03%3A00007066" target="_blank" >RIV/47121793:_____/03:00007066 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obraz ženy v médiích a reklamě a jeho vliv na veřejné mínění o rovnosti mužů a žen

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve společnosti, v níž rozhodující pozice ovládají muži, mužské pohlaví logicky vzbuzuje obecně větší zájem médií. Specifická je situace jen v případě časopisů, kde existuje poměrně silná ženská čtenářská obec. V celém mediálním prostředí z větší části vytvářejí obraz o ženách ženy ( autorky ( samy. Tento obraz je pozitivnější, než je image žen ve veřejném mínění. Jak v médiích tak i ve veřejnosti přetrvává vnímání a presentace ženy v jejich tradičních rolích a činnostech, za které lze považovat sexuálnívztah,rození a výchovu dětí, starost o rodinu, péči o domácnost apod. S tradičními ženskými rolemi a vlastnostmi cíleně pracuje i rteklama, která jich používá jako prostředku upoutání zájmu u cílové skupiny, pro kterou je určena.

  • Název v anglickém jazyce

    Image of women in media and advertising and its influence on an opinion on a man and women equuality

  • Popis výsledku anglicky

    In the society where men keep the decisive positions, the males´gender logically attraccts larger interest of media. There is a specific situation in the magazines becaouse of stron womens´reading publis. in the whole medial scene, women themselves create the image of women in a large excent. This image is more possitive than that in the public opinion. In media as well as in public perception and presentation of womean in her traditional role and activities, as the sexual relationship, birth and upbringing children, care about family and household etc.. Also advertising operates with traditional womenś role and activities and uses them for atracting interest of target groups.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>x</sub> - Nezařazeno - Výzkumná zpráva obsahující utajované informace (takový výsledek lze do RIV vložit pouze v případě, že zpráva obsahuje utajované informace a pole R12 = U), nebo souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/HS100%2F03" target="_blank" >HS100/03: Obraz ženy v médiích a reklamě a jeho vliv na veřejné mínění o rovnosti mužů a žen</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    63

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

    MPSV

  • Verze