Historické dědictví železničních dopravních staveb je třeba docenit
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47307218%3A_____%2F05%3A%2306" target="_blank" >RIV/47307218:_____/05:#06 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Historické dědictví železničních dopravních staveb je třeba docenit
Popis výsledku v původním jazyce
Umístění nádraží, zejména ve velkých městech, odpovídají rozvoji měst v době vzniku nádraží. Dnes jsou tato nádraží v širším centru měst a tato poloha se ukazuje jako výhodná (docházková vzdálenost do centra, navazující síť MHD..). V současnosti se projevují snahy o jejich zrušení nebo posunutí dále od centra (snadnější manipulace s vlaky, snaha o urbanizaci daného místa), což vede k odsunu železniční dopravy od zákazníků-cestujících. Jakémukoli rozhodnutí o zásahu do stávající infrastruktury by měla předcházet pečlivá analýza následků rozhodnutí včetně ekonomické analýzy.
Název v anglickém jazyce
Historical heritage of railway structures needs to be valued
Popis výsledku anglicky
Location of a railway station, particularly in large cities, corresponds to the city development level at the time of station´s foundation. Nowadays, railway stations are situated in a wider city centres and this location seems appropriate (walking distances, public transport network, etc.). Efforts to abolish the stations or move them farther away from the centres (easier manipulation with trains, urbanization tendencies) are seen today, which leads to separation of rail transport from customers - passengers. Any intervention to existing infrastructure must be anticipated by appropriate analysis of the impacts of the action, including C-B analysis.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F04%2F0678" target="_blank" >GA103/04/0678: Vliv urbanistické struktury na dopravní náročnost území a vztah územního plánování k řešení trvale udržitelné dopravy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Dopravní noviny, týdeník pro dopravu a logistiku
ISSN
1210-1141
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
4
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—