Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Historické dědictví železničních dopravních staveb je třeba docenit

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47307218%3A_____%2F05%3A%2306" target="_blank" >RIV/47307218:_____/05:#06 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Historické dědictví železničních dopravních staveb je třeba docenit

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Umístění nádraží, zejména ve velkých městech, odpovídají rozvoji měst v době vzniku nádraží. Dnes jsou tato nádraží v širším centru měst a tato poloha se ukazuje jako výhodná (docházková vzdálenost do centra, navazující síť MHD..). V současnosti se projevují snahy o jejich zrušení nebo posunutí dále od centra (snadnější manipulace s vlaky, snaha o urbanizaci daného místa), což vede k odsunu železniční dopravy od zákazníků-cestujících. Jakémukoli rozhodnutí o zásahu do stávající infrastruktury by měla předcházet pečlivá analýza následků rozhodnutí včetně ekonomické analýzy.

  • Název v anglickém jazyce

    Historical heritage of railway structures needs to be valued

  • Popis výsledku anglicky

    Location of a railway station, particularly in large cities, corresponds to the city development level at the time of station´s foundation. Nowadays, railway stations are situated in a wider city centres and this location seems appropriate (walking distances, public transport network, etc.). Efforts to abolish the stations or move them farther away from the centres (easier manipulation with trains, urbanization tendencies) are seen today, which leads to separation of rail transport from customers - passengers. Any intervention to existing infrastructure must be anticipated by appropriate analysis of the impacts of the action, including C-B analysis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA103%2F04%2F0678" target="_blank" >GA103/04/0678: Vliv urbanistické struktury na dopravní náročnost území a vztah územního plánování k řešení trvale udržitelné dopravy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Dopravní noviny, týdeník pro dopravu a logistiku

  • ISSN

    1210-1141

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    4

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus