Funkční vzorek řídícího systému vč. regulace SW + digitální model modelu mechaniky pohonu vozu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47666935%3A_____%2F23%3AN0000004" target="_blank" >RIV/47666935:_____/23:N0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ochi.cz" target="_blank" >http://www.ochi.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Funkční vzorek řídícího systému vč. regulace SW + digitální model modelu mechaniky pohonu vozu
Popis výsledku v původním jazyce
Funkční vzorek je výstupem PV a EV projektu Bezemisní manipulační vozy s autonomním bateriovým pohonem a WiFi ovládáním. Princip vylepšení spočívá především v dvousměrném pohybu vozu při natáčení podvozku a realizace jízd pomocí 4 servomotorů připojených k jednotlivým podvozkům. K řízení vozu je použito WiFi ovládání a napájení z lithiových baterií HE3DA 1kWh, čímž se dosáhne snížení emisí CO2. Jako výsledný design pro testování byl použit modul 2x1m, tyto moduly jsou schopny, jak individuálních, tak skupinových jízd. Modul byl ověřen formou simulačního modelu vč. animací jednotlivých provozních a bezpečnostních režimů vozu.
Název v anglickém jazyce
Functional sample of the control system including SW regulation + digital model of the vehicle drive mechanism
Popis výsledku anglicky
The functional sample is the output of the industrial and experimental research of Emission-free handling vehicles with autonomous battery drive and WiFi control. The principle of the improvement is mainly based on the bi-directional movement of the vehicle while rotating the chassis and performing the travel by using 4 servo motors connected to the individual chassis. WiFi control is used to drive the handling vehicles and power is supplied by HE3DA 1kWh lithium batteries, thus achieving a reduction in CO2 emissions. A 2x1m module was used as the final design for testing, these modules are capable of both individual and group rides. The module has been verified by means of a simulation model including animations of the different operating and safety modes of the car.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG21_374%2F0026765" target="_blank" >EG21_374/0026765: Bezemisní manipulační vozy s autonomním bateriovým pohonem a WIFI ovládáním</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
23VV001
Číselná identifikace
G
Technické parametry
Max. rychlost: 0,4 m∙s-1; bezpečnost dle ČSN EN 13 849 – 61 508 je SIL2, vnější rozměry 2x1m, baterie 24 VDC
Ekonomické parametry
Optimalizací hmotnostně- tuhostních parametrů modulů bude dosaženo energetických úspor a snížení uhlíkové stopy o cca 18-20% proti stávajícím vozům, bude dosaženo interních projekčních úspor v hodnotě cca 20 000,0 Kč / zakázku. Bude dosaženo v letech 2024 -2028 zvýšení průměrné roční tržby o cca 8-12 mil. Kč a ročního zisku o cca 950 tis. Kč ve srovnání s rokem 2023. Potenciál prodeje vozů činí 52 ks při cca 35 % exportu.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
47666935
Název vlastníka
OCHI - INŽENÝRING spo. s r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
www.ochi.cz