Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Utilization of Global Damper Characteri stics in Road Vehicle Simulations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F10%3A%230000566" target="_blank" >RIV/47718684:_____/10:#0000566 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Utilization of Global Damper Characteri stics in Road Vehicle Simulations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The method presented in this paper is characterized by extended measurement based on a hydraulic actuator, which can be used for a wider set of excitation signals. Moreover the relative motion acceleration is evaluated as the second independent variableand thus the obtained damper force can be viewed as a function of two variables (velocity and acceleration) - it is so called global damper characteristic. Particular damper characteristic measurements are described in the paper together with data processing and possible model identification. Then the characteristics are used in a quarter car model in order to develop the methodology of the global characteristics modelling implementation and force calculation. The quarter car model is created using thereal data and parameters of the ŠKODA 21 Tr trolleybus.

  • Název v anglickém jazyce

    Utilization of Global Damper Characteri stics in Road Vehicle Simulations

  • Popis výsledku anglicky

    The method presented in this paper is characterized by extended measurement based on a hydraulic actuator, which can be used for a wider set of excitation signals. Moreover the relative motion acceleration is evaluated as the second independent variableand thus the obtained damper force can be viewed as a function of two variables (velocity and acceleration) - it is so called global damper characteristic. Particular damper characteristic measurements are described in the paper together with data processing and possible model identification. Then the characteristics are used in a quarter car model in order to develop the methodology of the global characteristics modelling implementation and force calculation. The quarter car model is created using thereal data and parameters of the ŠKODA 21 Tr trolleybus.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    5th Asian Conference on Multibody Dynamics 2010

  • ISBN

    978-1-61839-088-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    345-350

  • Název nakladatele

    Curran Associates, Inc.

  • Místo vydání

    Red Hook, NY, USA

  • Místo konání akce

    Kyoto, Japan

  • Datum konání akce

    23. 8. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku