Utilization of Global Damper Characteri stics in Road Vehicle Simulations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F10%3A%230000566" target="_blank" >RIV/47718684:_____/10:#0000566 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Utilization of Global Damper Characteri stics in Road Vehicle Simulations
Popis výsledku v původním jazyce
The method presented in this paper is characterized by extended measurement based on a hydraulic actuator, which can be used for a wider set of excitation signals. Moreover the relative motion acceleration is evaluated as the second independent variableand thus the obtained damper force can be viewed as a function of two variables (velocity and acceleration) - it is so called global damper characteristic. Particular damper characteristic measurements are described in the paper together with data processing and possible model identification. Then the characteristics are used in a quarter car model in order to develop the methodology of the global characteristics modelling implementation and force calculation. The quarter car model is created using thereal data and parameters of the ŠKODA 21 Tr trolleybus.
Název v anglickém jazyce
Utilization of Global Damper Characteri stics in Road Vehicle Simulations
Popis výsledku anglicky
The method presented in this paper is characterized by extended measurement based on a hydraulic actuator, which can be used for a wider set of excitation signals. Moreover the relative motion acceleration is evaluated as the second independent variableand thus the obtained damper force can be viewed as a function of two variables (velocity and acceleration) - it is so called global damper characteristic. Particular damper characteristic measurements are described in the paper together with data processing and possible model identification. Then the characteristics are used in a quarter car model in order to develop the methodology of the global characteristics modelling implementation and force calculation. The quarter car model is created using thereal data and parameters of the ŠKODA 21 Tr trolleybus.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
5th Asian Conference on Multibody Dynamics 2010
ISBN
978-1-61839-088-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
345-350
Název nakladatele
Curran Associates, Inc.
Místo vydání
Red Hook, NY, USA
Místo konání akce
Kyoto, Japan
Datum konání akce
23. 8. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—