Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SIMULACE VNĚJŠÍ AERODYNAMIKY JEDOUCÍCH KOLEJOVÝCH VOZIDEL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F11%3A%230000477" target="_blank" >RIV/47718684:_____/11:#0000477 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://vzuplzen.cz" target="_blank" >http://vzuplzen.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    SIMULACE VNĚJŠÍ AERODYNAMIKY JEDOUCÍCH KOLEJOVÝCH VOZIDEL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na numerické simulace vnější aerodynamiky a aerodynamické interakce jedoucích kolejových vozidel s objekty v blízkosti tratě. Jsou stručně popsány situace aerodynamického zatížení za jízdy vozidel při míjení objektů nebo průjezdu tunelem. Je uvedena kombinovaná metoda pro výzkum aerodynamických účinků spojující měření reálných vozidel a simulace jejich virtuálních modelů. V příspěvku je zejména provedena diskuse možností řešení simulací aerodynamiky pro využití v kombinované metodě.

  • Název v anglickém jazyce

    SIMULATIONS OF EXTERNAL AERODYNAMICS OF MOVING RAIL VEHICLES

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with numerical simulations of external aerodynamics of rail vehicles and aerodynamic interaction between the trains and vicinity infrastructures. Short list of railway aerodynamic scenarios is showed - aerodynamic effects of moving vehicles and passing trains, train slipstream effects, pressure pulses on train passage through a tunnel. The combined method to study aerodynamic effects connecting measurements on the real vehicle and simulation on its virtual model is briefly introduced. The main possibilities to solve simulations for this method are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Výzkumné centrum kolejových vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XX. medzinárodná konferencia "Súčasné problémy v koľajových vozidlách", PRORAIL 2011

  • ISBN

    978-80-89276-32-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    129-134

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita, VTS

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    21. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku