Výzkumná zpráva: Měření vibrací tramvajového mostu přes silnici I/27 od buzení provozem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F21%3AN0000083" target="_blank" >RIV/47718684:_____/21:N0000083 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkumná zpráva: Měření vibrací tramvajového mostu přes silnici I/27 od buzení provozem
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumná zpráva prezentuje výsledky dynamické zkoušky zatěžovací tramvajového mostu přes silnici I/27. Při dynamické zkoušce zatěžovací je buzení realizováno provozními budicími silami, v tomto případě se jedná o buzení přejezdem tramvaje. Vibrační odezva je v tomto případě snímána vysokorychlostní kamerou a s využitím získaných nahrávek je provedena provozní modální analýza mostní konstrukce. Provozní modální analýza využívá přechodové buzení od provozu nebo náhodné buzení od prostředí k identifikaci vlastních frekvencí a vlastních tvarů kmitu konstrukce. Dále je diskutováno využití vysokorychlostní kamery pro detekci závad mostních konstrukcí, které se projevují relativními pohyby součástí, např. uvolnění konstrukčních částí, váznutí mostního ložiska, analýza trhlin apod.
Název v anglickém jazyce
Research report: Measurement of vibrations of the tram bridge over the road I/27 from excitation by traffic
Popis výsledku anglicky
The research report presents the results of a dynamic test of a loading tram bridge via the I/27 road. During a dynamic load test, the excitation is implemented by operating excitation forces, in this case it is excitation by a tram crossing. The vibration response is in this case, captured by a high-speed camera and using the obtained recordings an operational modal analysis of the bridge structure was carried out. Operational modal analysis uses transient excitation from traffic or random excitation from the environment for identification own frequencies and own vibration shapes of the structure. The use of a high-speed camera for the detection of bridge defects is also discussed constructions, which are manifested by relative movements of components, e.g. structural loosening parts, bridge bearing binding, crack analysis, etc.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů