Současné informační prostředí a informační gramotnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F11%3A%230004414" target="_blank" >RIV/47813059:19240/11:#0004414 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Současné informační prostředí a informační gramotnost
Popis výsledku v původním jazyce
Koncept rozvoje lidských zdrojů, celoživotního vzdělávání a posléze i celoživotního učení provází teorie lidského kapitálu. I když lze formálně dosažené vzdělání považovat za vcelku spolehlivé přiblížení lidskému kapitálu, není jeho ideálním indikátorem.Jednou z cest najít přímější indikátory měření lidského kapitálu je zjišťování tzv. funkční gramotnosti, která znamená schopnost orientovat se v expandujícím světě informací a schopnosti využívat těchto informací způsobem, který umožňuje plnou integracičlověka do společnosti. V příspěvku autorka vymezuje pojmy gramotnost a kompetence, pozornost věnuje informační gramotnosti z hlediska současného informačního prostředí. Zmiňuje tzv. klíčové kompetence a v kontextu vyvíjející se společnosti znalostí sezabývá pojmem vzdělaná osobnost.
Název v anglickém jazyce
The current information environment and information literacy
Popis výsledku anglicky
The concept of human resource development, and subsequently learning and lifelong learning are accompanied by the theory of human capital. Although teh formal educational can be considered as quite reliable approximation of human capital, it is not the ideal indicator. One way to find a more direct indicators of measurement of human capital is the measurement of the functional literacy, it means the ability to orient in the contemporary world of expanded infomation and the ability and skills to use information in a manner that allows full integration into human society. The concepts as are literacy and competence are defined, attention is devoted to information literacy in terms of the current information environment and so called the key competences are mentioned. In the context of the evolving knowledge society is concerned with the concept of an educated person.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Informační technologie a knižnice
ISSN
1335-793X
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
17-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—