Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Práce a vzdělávání znalostních pracovníků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F16%3AN0000071" target="_blank" >RIV/47813059:19240/16:N0000071 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Práce a vzdělávání znalostních pracovníků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Znalostní pracovník je definován v kontextu Castellsova pojmu samoprogramovatelné autonomní práce a Reichova pojmu symbolicko-analytické práce. Znalostní ekonomice dominuje znalostní lidský kapitál. V současné době digitální technologie nahrazují rutinní manuální i kancelářské činnosti, ale objevují se i aplikace nahrazující znalostní pracovníky, zejména jejich méně kreativní činnosti. Proto se znalostní pracovník musí nepřetržitě vzdělávat. Informační chování znalostních pracovníků vykazuje některé rizika, které komplikují vzdělávací procesy – např. workoholismus, gamifikace práce, multitasking a pragmatické rozhodování na základě prvních informací. Své místo v hybridním vzdělávání mohou zaujmout i knihovny různých typů.

  • Název v anglickém jazyce

    Work and education of knowledge workers

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge worker is defined in contexts of autonomous work (Castells) and symbolic analyst (Reich). Human capital dominates knowledge economy. But the digital technologies substitute rutine manual and white collar work as well as some types knowledge work, mainly less creative. Knowledge worked needs permanent lifelong education.Information behavior of knowledge workers shows some risks - workoholism, gamification, multitasking. Different types of libraries shoud take their place in hybrid education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kniha ve 21. století: redefinování role knihoven ve 21. století

  • ISBN

    978-80-7051-220-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    73-88

  • Název nakladatele

    Moravská zemská knihovna

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Opava

  • Datum konání akce

    16. 2. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku