Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gendered Talk: Adjectives on Interior Design Blogs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F17%3AA0000063" target="_blank" >RIV/47813059:19240/17:A0000063 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gendered Talk: Adjectives on Interior Design Blogs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper examines whether gender makes a difference in the way interior design bloggers use adjectives in their articles. The starting point for the study is Lakoff’s (1975) claim that one of the characteristic features of women’s speech is the usage of empty adjectives, which has since been re-examined in different environments with varying results. The introductory part offers an overview of approaches to language and gender, and a summary of available research into gendered language with respect to adjectives. The practical part brings a qualitative study of four male and four female interior design blogs, analysing 3,000 words per blog. The acquired corpus of adjectives is categorised with special attention to evaluative adjectives. The results of the study confirm that gender is a matter of degree, not an absolute dichotomy.

  • Název v anglickém jazyce

    Gendered Talk: Adjectives on Interior Design Blogs

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper examines whether gender makes a difference in the way interior design bloggers use adjectives in their articles. The starting point for the study is Lakoff’s (1975) claim that one of the characteristic features of women’s speech is the usage of empty adjectives, which has since been re-examined in different environments with varying results. The introductory part offers an overview of approaches to language and gender, and a summary of available research into gendered language with respect to adjectives. The practical part brings a qualitative study of four male and four female interior design blogs, analysing 3,000 words per blog. The acquired corpus of adjectives is categorised with special attention to evaluative adjectives. The results of the study confirm that gender is a matter of degree, not an absolute dichotomy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    English Discourse Studies in the Times of Change: Seventh Brno Conference on Linguistics Studies in English Brno, 12-13 September 2016

  • ISBN

    9788021088214

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    41-54

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku