Simulace výběru destinace účastníkem cestovního ruchu, multiagentní přístup
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F17%3AA0000353" target="_blank" >RIV/47813059:19240/17:A0000353 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.icabr.com/respo/RESPO_2017.pdf" target="_blank" >http://www.icabr.com/respo/RESPO_2017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Simulace výběru destinace účastníkem cestovního ruchu, multiagentní přístup
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na využití počítačové simulace s multiagentním přístupem k modelování v podmínkách cestovního ruchu. Model rozhodování účastníka cestovního ruchu je založen na faktorech vytlačování a přitahování (push/pull), přičemž určující je zaměření na motivaci (iniciaci) pro uskutečnění cesty a dále výběr destinace. Simulační model bude implementován v modelovacím nástroji NetLogo 6.0. Simulační model bude vytvořen s využitím if-what analýzy a bude umožňovat změnu parametrů v průběhu simulace a ovlivňovat tak chování agentů návštěvníků v umělém prostředí modelu. Cílem je identifikovat klíčové faktory, které ovlivňují návštěvnost destinace a také iniciační faktory, které určují ochotu z regionu vycestovat.
Název v anglickém jazyce
Tourist destination choice, simulation with multiagents approach
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the use of computer simulation with multi-agent approach to modeling in tourism. The model of decision making by a participant in tourism is based on push / pull factors, with a focus on motivation (initiation) to make the journey and destination selection. The simulation model will be implemented in the NetLogo 6.0 modeling tool. The simulation model will be created with the use of if-what analysis and will allow the parameters to be changed during the simulation and thus affect the behaviors of visitors' agents in the artificial environment of the model. The aim is to identify the key factors that affect the visitor traffic, as well as the initiating factors that determine the willingness of the region to travel.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Region v rozvoji společnosti 2017
ISBN
9788075095480
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
309-320
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—