EKONOMICKÉ DOPADY MARKETINGOVÉ KONCEPCE CZECH TOURISM V OBDOBÍ 2013 - 2020
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F20%3AA0000671" target="_blank" >RIV/47813059:19240/20:A0000671 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Svedova3" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Svedova3</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
EKONOMICKÉ DOPADY MARKETINGOVÉ KONCEPCE CZECH TOURISM V OBDOBÍ 2013 - 2020
Popis výsledku v původním jazyce
Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism iniciovala v letech 1998 – 1999 rajonizaci České republiky na turistické regiony a oblasti na marketingovém principu. Tento přístup byl v souladu s lokalizačními, realizačními a selektivními předpoklady rozvoje cestovního ruchu v těchto destinacích. Po vzniku samosprávných krajů ovšem došlo ke změně tohoto přístupu a bylo upřednostněno územně správní členění České republiky na turistické regiony – kraje, což přineslo negativní dopady především na turistické oblasti. Přitom problematikou rajonizace v cestovním ruchu se v České republice zabývá řada autorů a odborných institucí. Se vznikem organizací cestovního ruchu v posledních letech se situace ještě více zkomplikovala a prostřednictvím certifikací těchto organizací vázaných na veřejnou podporu vzniká postupně nová mapa turistických regionů, oblastí a lokalit České republiky. Cílem tohoto příspěvku je tedy objasnit komplikovanou situaci a nastínit možná řešení problémů.
Název v anglickém jazyce
ECONOMIC IMPACTS OF CzechTourism MARKETING CONCEPT IN THE PERIOD marketing concept in the period 2013 - 2020
Popis výsledku anglicky
In 1998 - 1999, the Czech Tourist Board - CzechTourism initiated the zoning of the Czech Republic into tourist regions and areas on a marketing basis. This approach was in line with the localization, implementation and selective assumptions of tourism development in these destinations. However, after the establishment of self-governing regions, this approach was changed and the administrative division of the Czech Republic into tourist regions was preferred, which brought negative impacts especially on tourist areas. At the same time, a number of authors and professional institutions deal with the issue of zoning in tourism in the Czech Republic. With the establishment of tourism organizations in recent years, the situation has become even more complicated and through the certification of these organizations linked to public support, a new map of tourist regions, areas and localities of the Czech Republic is gradually being created. The aim of this paper is to clarify the complicated situation and outline possible solutions to problems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50901 - Other social sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CESTOVNÝ RUCH V DVADSAŤROČNICI OD PRELOMU MILÉNIÍ – výkony, výzvy, trendy
ISBN
9788055525754
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
169-182
Název nakladatele
Prešovská univerzita v Prešove
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
1. 1. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—