Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EKONOMICKÉ DOPADY MARKETINGOVÉ KONCEPCE CZECH TOURISM V OBDOBÍ 2013 - 2020

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F20%3AA0000671" target="_blank" >RIV/47813059:19240/20:A0000671 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Svedova3" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Svedova3</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    EKONOMICKÉ DOPADY MARKETINGOVÉ KONCEPCE CZECH TOURISM V OBDOBÍ 2013 - 2020

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism iniciovala v letech 1998 – 1999 rajonizaci České republiky na turistické regiony a oblasti na marketingovém principu. Tento přístup byl v souladu s lokalizačními, realizačními a selektivními předpoklady rozvoje cestovního ruchu v těchto destinacích. Po vzniku samosprávných krajů ovšem došlo ke změně tohoto přístupu a bylo upřednostněno územně správní členění České republiky na turistické regiony – kraje, což přineslo negativní dopady především na turistické oblasti. Přitom problematikou rajonizace v cestovním ruchu se v České republice zabývá řada autorů a odborných institucí. Se vznikem organizací cestovního ruchu v posledních letech se situace ještě více zkomplikovala a prostřednictvím certifikací těchto organizací vázaných na veřejnou podporu vzniká postupně nová mapa turistických regionů, oblastí a lokalit České republiky. Cílem tohoto příspěvku je tedy objasnit komplikovanou situaci a nastínit možná řešení problémů.

  • Název v anglickém jazyce

    ECONOMIC IMPACTS OF CzechTourism MARKETING CONCEPT IN THE PERIOD marketing concept in the period 2013 - 2020

  • Popis výsledku anglicky

    In 1998 - 1999, the Czech Tourist Board - CzechTourism initiated the zoning of the Czech Republic into tourist regions and areas on a marketing basis. This approach was in line with the localization, implementation and selective assumptions of tourism development in these destinations. However, after the establishment of self-governing regions, this approach was changed and the administrative division of the Czech Republic into tourist regions was preferred, which brought negative impacts especially on tourist areas. At the same time, a number of authors and professional institutions deal with the issue of zoning in tourism in the Czech Republic. With the establishment of tourism organizations in recent years, the situation has become even more complicated and through the certification of these organizations linked to public support, a new map of tourist regions, areas and localities of the Czech Republic is gradually being created. The aim of this paper is to clarify the complicated situation and outline possible solutions to problems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CESTOVNÝ RUCH V DVADSAŤROČNICI OD PRELOMU MILÉNIÍ – výkony, výzvy, trendy

  • ISBN

    9788055525754

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    169-182

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita v Prešove

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku