Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F21%3AA0000959" target="_blank" >RIV/47813059:19240/21:A0000959 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://uhv.fpf.slu.cz/acta-historica/" target="_blank" >https://uhv.fpf.slu.cz/acta-historica/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Lego, ergo sum. Četba klasických autorů na gymnáziích na sklonku 19. století.
Popis výsledku v původním jazyce
Ve výuce středních škol v rakousko-uherské monarchii byla věnována hlavní pozornost klasickým jazykům a četbě latinských a řeckých textů antických autorů. Článek popisuje způsob práce s texty ve škole.
Název v anglickém jazyce
Lego, ergo sum. The Reading of classical authors at the grammar schools at the end of the 19th century
Popis výsledku anglicky
In the curriculum of the secondary schools in Austro-Hungarian monarchy the main attention was paid to the teaching of classical languages and the reading of Latin and Greek texts of antiquity. This article describes the work with texts at school.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta historica Universitatis Silesianae Opaviensis
ISSN
1803-411X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
14
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
75-88
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—