Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Demand for fish products in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F21%3AA0000965" target="_blank" >RIV/47813059:19240/21:A0000965 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://u.pcloud.link/publink/show?code=kZnoamXZkmWu5WL4oKu11pUI7owucy5MxBFk#folder=9238065447&tpl=publicfoldergrid" target="_blank" >https://u.pcloud.link/publink/show?code=kZnoamXZkmWu5WL4oKu11pUI7owucy5MxBFk#folder=9238065447&tpl=publicfoldergrid</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Demand for fish products in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tourism before the time of Covid-19 was manifested by dynamic growth. This increase is associated with globalization influences such as the ability to travel long distances, the desire for new experiences. Tourism has undergone many changes in recent times, from visual cognition to tourists also focusing on cognition through taste or olfactory perceptions. New trends thus add to the development of gastronomic tourism. Fish gastronomy is part of the cultural traditions in the Czech Republic, similar to Croatia, France or Bulgaria. This type of gastronomy is also an opportunity for the fishing company to diversify its business. A pandemic created by the transformation of the geographical regrouping of tourists, tourism will be more dependent on domestic tourism. The development of fish gastronomy in the near future will depend on the approach of Czech consumers to the fish product and on the ability of tourism entities to accept and support innovative trends. The article aims to identify the consumer behaviour of the Czech population in the market of fish products.

  • Název v anglickém jazyce

    Demand for fish products in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Tourism before the time of Covid-19 was manifested by dynamic growth. This increase is associated with globalization influences such as the ability to travel long distances, the desire for new experiences. Tourism has undergone many changes in recent times, from visual cognition to tourists also focusing on cognition through taste or olfactory perceptions. New trends thus add to the development of gastronomic tourism. Fish gastronomy is part of the cultural traditions in the Czech Republic, similar to Croatia, France or Bulgaria. This type of gastronomy is also an opportunity for the fishing company to diversify its business. A pandemic created by the transformation of the geographical regrouping of tourists, tourism will be more dependent on domestic tourism. The development of fish gastronomy in the near future will depend on the approach of Czech consumers to the fish product and on the ability of tourism entities to accept and support innovative trends. The article aims to identify the consumer behaviour of the Czech population in the market of fish products.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DG18P02OVV057" target="_blank" >DG18P02OVV057: Kulturní tradice českého rybářství ve světle jejího využití v cestovním ruchu a krajinotvorbě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Bussiness Information Management Association Conference (IBIMA) 2021: Innovation Management and information Technology impact on Global Economy in the Era of Pademic

  • ISBN

    9780999855164

  • ISSN

    2767-9640

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    4257-4266

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Cordoba, Spain

  • Místo konání akce

    Spain

  • Datum konání akce

    31. 5. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku