Sociologická analýza zaměřená na porovnání dosažených výsledků žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v různých typech škol. Závěrečná zpráva klíčové aktivity 1
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F15%3A%230000381" target="_blank" >RIV/47813059:19510/15:#0000381 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.slu.cz/fvp/cz/centrum-empirickych-vyzkumu/publikace-ke-stazeni" target="_blank" >http://www.slu.cz/fvp/cz/centrum-empirickych-vyzkumu/publikace-ke-stazeni</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociologická analýza zaměřená na porovnání dosažených výsledků žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v různých typech škol. Závěrečná zpráva klíčové aktivity 1
Popis výsledku v původním jazyce
Předložená sociologická analýza je výstupem výzkumného projektu ESF OP VK s názvem Sociologický monitoring vzdělanostních vstupů a výstupů dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice (CZ.1.07/1.2.00/47.0009) aje svým charakterem závěrečnou zprávou jedné ze tří klíčových aktivit. Prezentuje celkem tří výzkumné oblasti: připravenost pedagogů k edukaci dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; čtenářskou a matematickou gramotnost vybraných skupin žáků v procesu primárního vzdělávání. Cílovou a sledovanou skupinou se tak stali jednak pedagogičtí pracovníci a jednak žáci třech typů základních škol. Prezentována výzkumná schémata reflektují standardizované kvantitativní postupy a zaměřují se výhradně na stanovené rámcové cíle zadavatele. Specifikace výzkumných cílů se opírala mimo jiné i o odborně-věcnou stránku interdisciplinárních otázek, zasahujících do řešeného tématu. Výzkumný záměr zmiňované klíčové aktivity, jej
Název v anglickém jazyce
Sociological analysis focused on comparing the results of pupils with special educational needs in different types of primary schools. Final Report of Key Activity 1
Popis výsledku anglicky
The project report in its research results points to the readiness of teachers to educate children and pupils from the environment of social exclusion which can be evaluated as significantly insufficient. This issue was a part of nationwide research goaland it was diversified into three areas. The focus of the research was the orientation of teachers in relevant issues affecting the process of school education. We were interested in the real teaching practice, particularly their attitude towards usingsupport measures. Their view of inclusive education was an integral part of the monitoring. In all areas, there were identified deficiencies negatively determining their own preparedness. The quantitatively-oriented research was joined by 2005 respondents from 13 regions of the Czech Republic, working at all types of primary schools. The research findings highlight the importance and current need of a new efficient conception of the system of further education of pedagogical workers and
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
187
Místo vydání
Opava
Název nakladatele resp. objednatele
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky
Verze
—