Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Školská inkluze versus exkluze

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701LW9" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701LW9 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Školská inkluze versus exkluze

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vědecká monografie se zabývá aktuálním a hojně diskutovaným tématem školské politiky, které se týká otázek inkluze a exkluze dětí předškolního věku a žáků základního vzdělávání. Kontexty inkluze a exkluze jsou významně ovlivněné celou řadou skutečností, počínaje vlastní strukturou osobnosti a její vnitřními a vnějšími dispozicemi, včetně charakteru rodiny, ve které jedinec žije a která formuje jeho podobu kvality života, má přímý vliv na socializační procesy, kterými jedinec ve svém životní trajektorii prochází. Sociální prostor, v němž žijí a vyrůstají děti a žáci, výrazně determinuje procesy jejich školní úspěšnosti. Vlastní postojová schémata pedagogů, s kterými se ve své vzdělávací trajektorii setkávají a kteří mají na ně vliv při formování socio-edukativních vlastností a rozvoje osobnostních struktur, stejně tak profesní pohled pedagogů na speciální vzdělávací potřeby cílových skupin dětí a žáků, nebo dokonce příslušnost k jejich etnicitě významně umocňují propasti ve vzdělávacích dráhách dotčené populace. Kniha prezentuje průřezová výzkumná zjištění několika k tématu realizovaných výzkumných záměrů, jejichž řešitelé stáli v čele několika uvedených projektů.

  • Název v anglickém jazyce

    School inclusion versus exclusion: The selected context of education of socially exclusded children and pupils with special educational needs

  • Popis výsledku anglicky

    In the general context common education is interpreted as education within mainstream, where the socio-educational characteristics of the affected group of children and pupils is distinguished by heterogeneity. Inclusive education is realized in common education and during its implementation the emphasis is placed on a certain level of support of education of all pupils who necessarily need the support for its fulfilment. Therefore, it places increased demands on teachers, especially in the area of differentiation and individualization of lessons. The central topic of this monograph is a discourse in a specified area of the educational system (pre-school and primary), whose integral part is formed by children, pupils and parents from the sociologically monitored localities of social exclusion in the Czech Republic. The authors summarize basic background of definition, connotation and denotation of this issue of school educational policy. They point to discussed areas and present their content from various perspectives with the aim to offer objective critical picture about the condition of given matter, and they emphasize (research) elementary paradigms of the field of special education. An integral part of the concept in this topic is a purposefully selected overview of individual relevant parts and final findings from research-oriented project intentions. The authors also point to explicitly and implicitly defined circumstances of pedagogical and social educational nature which have to be expected by the researcher. The research requires erudition, orientation in current legislation, taking into account current trends of the society both in Czech and world context and also integration of all defined research paradigms.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7464-840-3

  • Počet stran knihy

    114

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy