Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech teachers and inclusive primary school education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701I0Z" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701I0Z - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech teachers and inclusive primary school education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is about the questions of the preparedness of the teacher for education of pupils with special educational needs in the context of Czech primary school system. The text deals with three research areas: orientation in the key context of the social environment, where the pupils come from, and real form of school pedagogical work with the pupils with special educational needs and the attitudinal constructs about the question of inclusion of pupils from target groups. The text presents some empirical findings from all over the republic research, in which 2005 teachers were involved. The research conclusions emphasize that readiness of teachers for their pedagogical work with pupils with special educational needs is inadequate. The text is one of the output of project Sociological monitoring of educational inputs and outputs of children and pupils, including children and pupils with special educational needs in the Czech Republic (CZ.1.07/1.2.00/47.0009).

  • Název v anglickém jazyce

    Czech teachers and inclusive primary school education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is about the questions of the preparedness of the teacher for education of pupils with special educational needs in the context of Czech primary school system. The text deals with three research areas: orientation in the key context of the social environment, where the pupils come from, and real form of school pedagogical work with the pupils with special educational needs and the attitudinal constructs about the question of inclusion of pupils from target groups. The text presents some empirical findings from all over the republic research, in which 2005 teachers were involved. The research conclusions emphasize that readiness of teachers for their pedagogical work with pupils with special educational needs is inadequate. The text is one of the output of project Sociological monitoring of educational inputs and outputs of children and pupils, including children and pupils with special educational needs in the Czech Republic (CZ.1.07/1.2.00/47.0009).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Educational Alternatives. Journal of International Scientific Publications

  • ISSN

    1314-7277

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    14

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    72-82

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus