Rozšířit řečiště hlavního vzdělávacího proudu.Sociální inkluze žáků a transformace vzdělávacího systému v Krnově a Sokolově.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F15%3A%230000595" target="_blank" >RIV/47813059:19510/15:#0000595 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.slu.cz/fvp/cz/centrum-empirickych-vyzkumu/publikace-ke-stazeni" target="_blank" >http://www.slu.cz/fvp/cz/centrum-empirickych-vyzkumu/publikace-ke-stazeni</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozšířit řečiště hlavního vzdělávacího proudu.Sociální inkluze žáků a transformace vzdělávacího systému v Krnově a Sokolově.
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace shrnuje výsledky výzkumu transformace školských soustav Krnova a Sokolova. Případová studie dvou měst je založena na rozličných zdrojích sekundárních a primárních dat. Popisuje a hodnotí změny, které byly uskutečněny v jejich školských systémech. Těžiště zájmu tvoří problém sociální inkluze sociálně znevýhodněných žáků ve vztahu k míře selektivity vzdělávacích systémů. Upozorňuje na problematické momenty, které mohou nastat, a na které je vhodné být připravený v podobné situaci. P5ípadová studie umožňuje relativně podrobně zachytit komplexní problém transformace vzdělávacího systému, která zahrnuje různé skupiny aktérů a přináší sérii různorodých krátkodobých i dlouhodobých zamýšlených i nezamýšlených důsledků. To vše v jedinečné místní a dobové konstelaci malého města s jeho lokálními zvláštnostmi.
Název v anglickém jazyce
To Extend the River Bed of the Main Educational Stream. Social Inclusion of Pupils and the Transformation of the Educational System in Krnov and Sokolov.
Popis výsledku anglicky
The publication describes the results of transformation of the school systems in two towns: Krnov and Sokolov. It is grounded in various data and strives for their mutual complementarity and triangulation. The case study of these towns describes and evaluates the changes that were made, it compares their course and results in both concerned towns. The problem, which is in the centre of attention in both towns, is a problem of education of socially disadvantaged pupils. And this is in relation to the reduction of social selectivity of the education system. The publication describes the changes that were made in both towns and also identifies the examples of good practice, which might inspire other towns which would be willing to or rather would be forced to implement similar changes within the local education system. Next, it points out the problematic points and problematic situations for which it is useful to be prepared. The case study design enables to depict, in a relatively faithf
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7510-157-0
Počet stran knihy
147
Název nakladatele
Slezská univerzita Opava
Místo vydání
Opava
Kód UT WoS knihy
—