Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozšířit řečiště hlavního vzdělávacího proudu.Sociální inkluze žáků a transformace vzdělávacího systému v Krnově a Sokolově.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F15%3A%230000595" target="_blank" >RIV/47813059:19510/15:#0000595 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.slu.cz/fvp/cz/centrum-empirickych-vyzkumu/publikace-ke-stazeni" target="_blank" >http://www.slu.cz/fvp/cz/centrum-empirickych-vyzkumu/publikace-ke-stazeni</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozšířit řečiště hlavního vzdělávacího proudu.Sociální inkluze žáků a transformace vzdělávacího systému v Krnově a Sokolově.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace shrnuje výsledky výzkumu transformace školských soustav Krnova a Sokolova. Případová studie dvou měst je založena na rozličných zdrojích sekundárních a primárních dat. Popisuje a hodnotí změny, které byly uskutečněny v jejich školských systémech. Těžiště zájmu tvoří problém sociální inkluze sociálně znevýhodněných žáků ve vztahu k míře selektivity vzdělávacích systémů. Upozorňuje na problematické momenty, které mohou nastat, a na které je vhodné být připravený v podobné situaci. P5ípadová studie umožňuje relativně podrobně zachytit komplexní problém transformace vzdělávacího systému, která zahrnuje různé skupiny aktérů a přináší sérii různorodých krátkodobých i dlouhodobých zamýšlených i nezamýšlených důsledků. To vše v jedinečné místní a dobové konstelaci malého města s jeho lokálními zvláštnostmi.

  • Název v anglickém jazyce

    To Extend the River Bed of the Main Educational Stream. Social Inclusion of Pupils and the Transformation of the Educational System in Krnov and Sokolov.

  • Popis výsledku anglicky

    The publication describes the results of transformation of the school systems in two towns: Krnov and Sokolov. It is grounded in various data and strives for their mutual complementarity and triangulation. The case study of these towns describes and evaluates the changes that were made, it compares their course and results in both concerned towns. The problem, which is in the centre of attention in both towns, is a problem of education of socially disadvantaged pupils. And this is in relation to the reduction of social selectivity of the education system. The publication describes the changes that were made in both towns and also identifies the examples of good practice, which might inspire other towns which would be willing to or rather would be forced to implement similar changes within the local education system. Next, it points out the problematic points and problematic situations for which it is useful to be prepared. The case study design enables to depict, in a relatively faithf

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7510-157-0

  • Počet stran knihy

    147

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita Opava

  • Místo vydání

    Opava

  • Kód UT WoS knihy