Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teachers’ Awareness of the Development of Perceptual Motor Functions in Pupils with Mild Intellectual Disabilities at a Primary School in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F20%3AA0000259" target="_blank" >RIV/47813059:19510/20:A0000259 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/jpe/issue/view/143/47" target="_blank" >https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/jpe/issue/view/143/47</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teachers’ Awareness of the Development of Perceptual Motor Functions in Pupils with Mild Intellectual Disabilities at a Primary School in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of the study was to determine teachers’ awareness of the development of visual and auditory perception in pupils with mild intellectual disabilities at a mainstream school in the Czech Republic. Based on this main aim, additional goals were set: to determine to what extent teachers are aware of the importance of developing visual and auditory perception in pupils with mild intellectual disabilities, by what means teachers develop visual and auditory perception in pupils with mild intellectual disabilities, and how teachers use pupils’ homework to develop visual and auditory perception. To achieve the aims of the study, the qualitative method was used with the technique of a semi-structured interview. The results show that teachers are aware of the importance of developing perceptual motor functions in pupils with mild intellectual disabilities, but the level of training in working with pupils with mild intellectual disabilities in mainstream primary schools is low. Teachers should receive more expert advice on the development of perceptual motor functions, especially from the staff of school counseling services.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers’ Awareness of the Development of Perceptual Motor Functions in Pupils with Mild Intellectual Disabilities at a Primary School in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the study was to determine teachers’ awareness of the development of visual and auditory perception in pupils with mild intellectual disabilities at a mainstream school in the Czech Republic. Based on this main aim, additional goals were set: to determine to what extent teachers are aware of the importance of developing visual and auditory perception in pupils with mild intellectual disabilities, by what means teachers develop visual and auditory perception in pupils with mild intellectual disabilities, and how teachers use pupils’ homework to develop visual and auditory perception. To achieve the aims of the study, the qualitative method was used with the technique of a semi-structured interview. The results show that teachers are aware of the importance of developing perceptual motor functions in pupils with mild intellectual disabilities, but the level of training in working with pupils with mild intellectual disabilities in mainstream primary schools is low. Teachers should receive more expert advice on the development of perceptual motor functions, especially from the staff of school counseling services.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Multidisciplinary Journal of School Education

  • ISSN

    2543-7585

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    97-119

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus