Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přístup učitelů české základní školy k rozvoji zrakové a sluchové percepce žáků s lehkým mentálním postižením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F21%3AA0000273" target="_blank" >RIV/47813059:19510/21:A0000273 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202021,%20ro%C4%8D.%2010,%20%C4%8D.%201.pdf" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202021,%20ro%C4%8D.%2010,%20%C4%8D.%201.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přístup učitelů české základní školy k rozvoji zrakové a sluchové percepce žáků s lehkým mentálním postižením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem průzkumu bylo zjistit přístup učitelů k rozvoji zrakové a sluchové percepce žáků s lehkým mentálním postižením na škole hlavního vzdělávacího proudu v České republice. Na základě hlavního cíle byly stanoveny cíle parciální, které měly zjistit, do jaké míry jsou pedagogové obeznámeni s důležitostí rozvoje zrakové a sluchové percepce žáků s lehkým mentálním postižením, jakými prostředky učitelé rozvíjí zrakovou a sluchovou percepci žáků s lehkým mentálním postižením a jakým způsobem pedagogové využívají domácí přípravu žáků k rozvoji zrakové a sluchové percepce. K dosažení cílů průzkumu byla využita kvalitativní metoda s technikou polostrukturovaného rozhovoru. Průzkum ukázal, že pedagogové si uvědomují důležitost rozvoje percepčně-motorických funkcí žáků s lehkým mentálním postižením, ale míra proškolení v práci s žáky s lehkým mentálním postižením na běžných základních školách je malá. Pedagogům by se mělo dostávat více odborných rad týkajících se rozvoje percepčně-motorických funkcí, především od pracovníků poradenských pracovišť.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Primary School Teachers’ Attitudes towards Development of Visual and Auditory Perception of Pupils with Mild Intellectual Disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    Main aim of the survey was to determine the approach of teachers to the development of visual and auditory perception of pupils with mild intellectual disabilities at the mainstream school in the Czech Republic. On the basis of the main aim, partial aims were set to determine to what extent teachers are aware of the importance of developing visual and auditory perception of pupils with mild intellectual disabilities, by what means teachers develop visual and auditory perception of pupils with mild intellectual disabilities and how teachers use pupils’ home preparation to develop visual and auditory perception. To achieve the aims of the survey the qualitative method with the technique of semi-structured interview was used.The survey has shown that educators are aware of the importance of developing perceptual-motor functions of pupils with mild intellectual disabilities, but the level of training in working with pupils with mild intellectual disabilities in mainstream primary schools is low. Educators should receive more expert advice on the development of perceptual-motor functions, especially from the staff of counseling centers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Štúdie zo špeciálnej pedagogiky

  • ISSN

    2585-7363

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    54-67

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus