Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Učitelé versus inkluzivní vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F21%3AA0000311" target="_blank" >RIV/47813059:19510/21:A0000311 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Učitelé versus inkluzivní vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie je reflexí aktuálního stavu poskytování pedagogické intervence v základních školách žákům s obtížemi ve výuce a žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. V rámci projektu Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí (CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000239) realizovaného v letech 2016 - 2019, jsme se mj. zaměřili na formy přímé podpory a frekvenci uplatňování včasné pedagogické intervence. Monografie seznamuje s výsledky kvalitativní analýzy přístupů pedagogů s cílem kompenzovat mírné obtíže ve vzdělávání dětí a žáků. Pozornost je věnována analýze podmínek inkluzivního vzdělávání a vybraným otázkám souvisejícím s poskytováním pedagogické intervence. Při zpracování výsledků výzkumného šetření byla použita kvalitativní analýza dat zakotvené teorie, jejíž výsledky zobrazujeme jak slovním hodnocením, tak grafickým vyjádřením poměru výskytu daných jevů. Cílovou skupinou šetření byli pedagogové základních a mateřských škol a pracovníci školských poradenských zařízení Moravskoslezského a Zlínského regionu v České republice. Na základě interpretace zjištěných výsledků jsou v závěru kapitol formulována doporučení pro pedagogickou praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers versus inclusive education

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph is a reflection on the current state of providing pedagogical intervention in primary schools for pupils with learning difficulties and pupils with special educational needs. Within the framework of the project Direct and clear support for school inclusion - the issue of school, family, environment (CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000239) implemented in 2016 - 2019, we focused, among other things, on the forms of direct support and the frequency of early pedagogical intervention. The monograph presents the results of a qualitative analysis of teachers' approaches to compensate for mild difficulties in the education of children and pupils. Attention is paid to the analysis of the conditions of inclusive education and selected issues related to the provision of pedagogical intervention. Qualitative analysis of grounded theory data was used in processing the results of the research investigation, the results of which are shown both by verbal evaluation and graphical representation of the ratio of occurrence of the given phenomena. The target group of the survey were teachers of primary and kindergarten schools and staff of school counselling centres in the Moravian-Silesian and Zlín regions in the Czech Republic. Based on the interpretation of the results, recommendations for pedagogical practice are formulated at the end of the chapters.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788075104441

  • Počet stran knihy

    136

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě

  • Místo vydání

    Opava

  • Kód UT WoS knihy