Trauma dětských válečných uprchlíků z Ukrajiny v kontextu vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F23%3AA0000485" target="_blank" >RIV/47813059:19510/23:A0000485 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15210/24:73620868 RIV/61989592:15310/24:73620868
Výsledek na webu
<a href="https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/article/view/37073/31826" target="_blank" >https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/article/view/37073/31826</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2023-1-2" target="_blank" >10.5817/SP2023-1-2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Trauma dětských válečných uprchlíků z Ukrajiny v kontextu vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této kvalitativní studie je představit a analyzovat příběhy dětských uprchlíků z Ukrajiny. Srovnáváme je se situací dětských uprchlíků z předchozích válečných konfliktů v Evropě, abychom dosáhly lepšího porozumění jejich zkušenostem, postojům a potřebám. Za pomoci narativní analýzy bylo zkoumáno 43 vyprávění dětí a mladých osob ve věku 7 až 20 let, přičemž převažovaly příběhy dětí do 11 let. Tato studie poukazuje na možnou provázanost nucené migrace a traumatu, jehož popis se zrcadlí v některých dětských textech, a zároveň chce podtrhnout důležitost školy, v níž se může pracovat s konfliktními emocemi i s prožívaným traumatem. Dětským uprchlíkům je třeba poskytnout nezbytnou a kulturně citlivou intervenci a usnadnit jim přechod do nové společnosti a životní role.
Název v anglickém jazyce
The trauma of child war refugees from Ukraine in the context of education
Popis výsledku anglicky
This qualitative study aims to describe and analyze the stories of child refugees from Ukraine. We compare their situations with those of child refugees from previous conflicts in Europe to better understand the experiences, attitudes, and needs of child refugees. A total of 43 narratives of children and young people between the ages of 7 and 20 were analyzed. Most of the stories were written by children younger than 11. This study shows a possible connection between forced migration and trauma, descriptions of which are reflected in some children’s texts. At the same time, the study emphasizes the importance of a school where conflicting emotions and experiences can be discussed. Child refugees need to be provided with necessary and culturally sensitive interventions to facilitate their transition into a new society and life role.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
2336-4521
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
35-59
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85184881173