Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trauma dětských válečných uprchlíků z Ukrajiny v kontextu vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73620868" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73620868 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/47813059:19510/23:A0000485

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/article/view/37073" target="_blank" >https://journals.phil.muni.cz/studia-paedagogica/article/view/37073</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2023-1-2" target="_blank" >10.5817/SP2023-1-2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Trauma dětských válečných uprchlíků z Ukrajiny v kontextu vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem této kvalitativní studie je představit a analyzovat příběhy dětských uprchlíků z Ukra-jiny. Srovnáváme je se situací dětských uprchlíků z předchozích válečných konfliktů v Evro-pě, abychom dosáhly lepšího porozumění jejich zkušenostem, postojům a potřebám.Za pomoci narativní analýzy bylo zkoumáno 43 vyprávění dětí a mladých osob ve věku7 až 20 let, přičemž převažovaly příběhy dětí do 11 let. Tato studie poukazuje na možnouprovázanost nucené migrace a traumatu, jehož popis se zrcadlí v některých dětských textech,a zároveň chce podtrhnout důležitost školy, v níž se může pracovat s konfliktními emocemii s prožívaným traumatem. Dětským uprchlíkům je třeba poskytnout nezbytnou a kulturněcitlivou intervenci a usnadnit jim přechod do nové společnosti a životní role.

  • Název v anglickém jazyce

    The trauma of child war refugees from Ukraine in the context of education

  • Popis výsledku anglicky

    This qualitative study aims to describe and analyze the stories of child refugees from Ukraine.We compare their situations with those of child refugees from previous conflicts in Europeto better understand the experiences, attitudes, and needs of child refugees. A total of 43narratives of children and young people between the ages of 7 and 20 were analyzed. Mostof the stories were written by children younger than 11. This study shows a possibleconnection between forced migration and trauma, descriptions of which are reflected in some children’s texts. At the same time, the study emphasizes the importance of a schoolwhere conflicting emotions and experiences can be discussed. Child refugees need to beprovided with necessary and culturally sensitive interventions to facilitate their transitioninto a new society and life role.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

    2336-4521

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    35-59

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85184881173