Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research on Utilization of export Opportunities of SMBś Operating in Moravian and Silesian Region.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F02%3A00000017" target="_blank" >RIV/47813059:19520/02:00000017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research on Utilization of export Opportunities of SMBś Operating in Moravian and Silesian Region.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research team has realized in summer 2002 the survey concerning the foreign trade activities of SMB firms in the North Moravian an region with following main results: foreign trade activities are realized mostly by very small forms with 10 employess,the firms stated, that they mostly (60%) deal directly with foreign partners, most of SMB export their own products, some of them act as intermediaries, the territory with the biggest share on foreign trade is EU, followed by Slovakia and Poland, the firms do have the information about various types of state support of export activities, but mostly they do not use them. Respondents also stated, that they were mostly able to adjust with the problem of increasing exchange rate of Czech crown.

  • Název v anglickém jazyce

    Research on Utilization of export Opportunities of SMBś Operating in Moravian and Silesian Region.

  • Popis výsledku anglicky

    The research team has realized in summer 2002 the survey concerning the foreign trade activities of SMB firms in the North Moravian an region with following main results: foreign trade activities are realized mostly by very small forms with 10 employess,the firms stated, that they mostly (60%) deal directly with foreign partners, most of SMB export their own products, some of them act as intermediaries, the territory with the biggest share on foreign trade is EU, followed by Slovakia and Poland, the firms do have the information about various types of state support of export activities, but mostly they do not use them. Respondents also stated, that they were mostly able to adjust with the problem of increasing exchange rate of Czech crown.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2002

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Annual Conference on Marketing and Business Strategies for Central Eastern Europe Wiena

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    336-345

  • Název nakladatele

    Wirtschafts Universitat Wiena, Depaul University Chicago

  • Místo vydání

    Wiena

  • Místo konání akce

    Wiena

  • Datum konání akce

    5. 12. 2002

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku