Hodnoty v české kultuře a národní identita v českém prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F08%3A%230000199" target="_blank" >RIV/47813059:19520/08:#0000199 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Values in Czech Culture and National Identity in the Czech Environment
Popis výsledku v původním jazyce
The content of the paper is oriented on values in Czech culture and national identity in the Czech environment with the emphasis on the outcomes of the students' questionnaire. The first part of the paper begins with the definition of values according toHofstede. According to him, the following aspects will be studied in relation to the above mentioned topic of the paper: uncertainty avoidance, power distance, individualism/collectivism, masculinity/feminity, time orientation, symbols, heroes and image, rituals and values.
Název v anglickém jazyce
Values in Czech Culture and National Identity in the Czech Environment
Popis výsledku anglicky
The content of the paper is oriented on values in Czech culture and national identity in the Czech environment with the emphasis on the outcomes of the students' questionnaire. The first part of the paper begins with the definition of values according toHofstede. According to him, the following aspects will be studied in relation to the above mentioned topic of the paper: uncertainty avoidance, power distance, individualism/collectivism, masculinity/feminity, time orientation, symbols, heroes and image, rituals and values.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Imact of Social Responsibility on Business World
ISBN
978-975-8100-78-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
—
Název nakladatele
Canakkale Onsekiz Mart University, Turkey
Místo vydání
Canakkale, Turkey
Místo konání akce
Canakkale, Turkey
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—