Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyučování kultuře v kontextu postmodernismu a interkulturní pragmatiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F10%3A%230000479" target="_blank" >RIV/47813059:19520/10:#0000479 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vyučování kultuře v kontextu postmodernismu a interkulturní pragmatiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá rolí interkultulturní kompetence v době postmodernismu. První část je věnována vývoji interkultruní kompetence v různých kulturách. Dále článek pojednává o pragmatickém pohledu na interkulturní jevy, především se zřetelem na vyjadřování empatie, zdvořilosti, etiky, kultury a jazyka, a v neposlední řadě vyučování kultuře. Zdůrazňuje, že kulturní aspekty, a také další aspekty jako pohlaví, etnická a regionální příslušnost, musí být součástí multidisciplinárního přístupu ve vyučování kultuře.

  • Název v anglickém jazyce

    Cultural Education in the Context of Postmodernism and |ntercultural Pragmatics

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the role of intercultural competence in the era related to postmodernism. In the first part it presents the development of intercultural competence in various cultures, the other parts are devoted to a pragmatic view of some intercultural issues with the emphasis on the expression of politeness, on the questions related to culture and ethics, culture and language, and finally to teaching culture. It emphasizes that culture aspects should be listed together with other factors, e.g. age, gender, ethnical and regional background, etc., and that teaching culture is supposed to take into consideration multidisciplinary approach leading to the dialogue of cultures at the beginning of the 21st century.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Wielowymiarowość zarządzania i komunikacji społecznej w szkole

  • ISBN

    978-83-7611-757-7

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    436

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Adam Marszałek

  • Místo vydání

    Toruń

  • Kód UT WoS kapitoly