Vyučování kultuře v kontextu postmodernismu a interkulturní pragmatiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F10%3A%230000479" target="_blank" >RIV/47813059:19520/10:#0000479 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyučování kultuře v kontextu postmodernismu a interkulturní pragmatiky
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá rolí interkultulturní kompetence v době postmodernismu. První část je věnována vývoji interkultruní kompetence v různých kulturách. Dále článek pojednává o pragmatickém pohledu na interkulturní jevy, především se zřetelem na vyjadřování empatie, zdvořilosti, etiky, kultury a jazyka, a v neposlední řadě vyučování kultuře. Zdůrazňuje, že kulturní aspekty, a také další aspekty jako pohlaví, etnická a regionální příslušnost, musí být součástí multidisciplinárního přístupu ve vyučování kultuře.
Název v anglickém jazyce
Cultural Education in the Context of Postmodernism and |ntercultural Pragmatics
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the role of intercultural competence in the era related to postmodernism. In the first part it presents the development of intercultural competence in various cultures, the other parts are devoted to a pragmatic view of some intercultural issues with the emphasis on the expression of politeness, on the questions related to culture and ethics, culture and language, and finally to teaching culture. It emphasizes that culture aspects should be listed together with other factors, e.g. age, gender, ethnical and regional background, etc., and that teaching culture is supposed to take into consideration multidisciplinary approach leading to the dialogue of cultures at the beginning of the 21st century.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Wielowymiarowość zarządzania i komunikacji społecznej w szkole
ISBN
978-83-7611-757-7
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
—
Počet stran knihy
436
Název nakladatele
Wydawnictwo Adam Marszałek
Místo vydání
Toruń
Kód UT WoS kapitoly
—