Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-COMMERCE SERVERS AND EVALUATING THEIR PERFORMANCE FOR INTERNET MARKETING PURPOSES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F10%3A%230001668" target="_blank" >RIV/47813059:19520/10:#0001668 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-COMMERCE SERVERS AND EVALUATING THEIR PERFORMANCE FOR INTERNET MARKETING PURPOSES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-commerce nowadays presents the most progressive trend in increasing performance of enterprises and organizations and it is an important tool ensuring competitiveness on global markets. While most publications describe e-commerce mainly from the technical point of view, this article analyses the subject rather from the perspective of marketing and the Internet is considered to be another selling channel. At the beginning the report introduces history and development in the area of e-commerce targeted on merchant servers. It deals with the importance of web analytics as the tool for understanding behaviour of website visitors, as the tool for measuring the performance of e-commerce servers and as the basic of forming internet marketing strategy. The main objective of this article is to acquaint the reader with the selected indicators by which to measure impact and success of web applications and practically show, how these indicators easy to find out using web analytics.

  • Název v anglickém jazyce

    E-COMMERCE SERVERS AND EVALUATING THEIR PERFORMANCE FOR INTERNET MARKETING PURPOSES

  • Popis výsledku anglicky

    E-commerce nowadays presents the most progressive trend in increasing performance of enterprises and organizations and it is an important tool ensuring competitiveness on global markets. While most publications describe e-commerce mainly from the technical point of view, this article analyses the subject rather from the perspective of marketing and the Internet is considered to be another selling channel. At the beginning the report introduces history and development in the area of e-commerce targeted on merchant servers. It deals with the importance of web analytics as the tool for understanding behaviour of website visitors, as the tool for measuring the performance of e-commerce servers and as the basic of forming internet marketing strategy. The main objective of this article is to acquaint the reader with the selected indicators by which to measure impact and success of web applications and practically show, how these indicators easy to find out using web analytics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta academica karviniensia

  • ISSN

    1212-415X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    524-534

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus