Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Decision-Making in the Context of E-Commerce Systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F11%3A%230001474" target="_blank" >RIV/47813059:19520/11:#0001474 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Decision-Making in the Context of E-Commerce Systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The optimal and most exact way how to obtain and find optimal solution of e-commerce system, its process structure, management and decision-making is modeling and simulation. Creation of simulation can be divided into three basic steps. The first step isthe creation of appropriate models, the second step is to carry out a detailed mathematical description of these models and the last step is to propose system for simulation. In this paper, in the first part, the authors describe the structure of e-commerce system and its management system, the methods of e-commerce systems modeling based on process oriented, value-chain oriented and multi-agent system oriented approaches. The second part focuses on e-commerce systems simulations as a decision-making support and the main attention is devoted to definition of production function, equations of state and heuristic management of the production process, all in direct relation to the implementation of simulation system.

  • Název v anglickém jazyce

    Decision-Making in the Context of E-Commerce Systems

  • Popis výsledku anglicky

    The optimal and most exact way how to obtain and find optimal solution of e-commerce system, its process structure, management and decision-making is modeling and simulation. Creation of simulation can be divided into three basic steps. The first step isthe creation of appropriate models, the second step is to carry out a detailed mathematical description of these models and the last step is to propose system for simulation. In this paper, in the first part, the authors describe the structure of e-commerce system and its management system, the methods of e-commerce systems modeling based on process oriented, value-chain oriented and multi-agent system oriented approaches. The second part focuses on e-commerce systems simulations as a decision-making support and the main attention is devoted to definition of production function, equations of state and heuristic management of the production process, all in direct relation to the implementation of simulation system.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Intelligent Decision Support Systems for Managerial Decision Making

  • ISBN

    978-606-92386-5-3

  • Počet stran výsledku

    39

  • Strana od-do

    50-89

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    ASERS Publishing

  • Místo vydání

    Bukurešť

  • Kód UT WoS kapitoly