Academic Writing - Integrating New Subject itnto Shool of Business Admisnistration in Karviná Curriculum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F11%3A%230001530" target="_blank" >RIV/47813059:19520/11:#0001530 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Academic Writing - Integrating New Subject itnto Shool of Business Admisnistration in Karviná Curriculum
Popis výsledku v původním jazyce
The article focuses on integration of a new subject Academic Writing into the curriculum of School of Business Administration in Karviná. The aim of the paper is to analyse the present status of Bachelor thesis supervision, point at the main imperfections in academic writing, and to suggest improvements. Based on the inquiries recorded during the seminars, the difficulties affecting Bachelor thesis writing are presented. The paper also presents our evaluation questionnaire research results carried out after the Academic Writing pilot course. The research, except the pilot course evaluation, has brought numerous stimuli for further improvement in the course content, instruction, and organisation. The stimuli are to be integrated in the new modified version of the Academic Writing course.
Název v anglickém jazyce
Academic Writing - Integrating New Subject itnto Shool of Business Admisnistration in Karviná Curriculum
Popis výsledku anglicky
The article focuses on integration of a new subject Academic Writing into the curriculum of School of Business Administration in Karviná. The aim of the paper is to analyse the present status of Bachelor thesis supervision, point at the main imperfections in academic writing, and to suggest improvements. Based on the inquiries recorded during the seminars, the difficulties affecting Bachelor thesis writing are presented. The paper also presents our evaluation questionnaire research results carried out after the Academic Writing pilot course. The research, except the pilot course evaluation, has brought numerous stimuli for further improvement in the course content, instruction, and organisation. The stimuli are to be integrated in the new modified version of the Academic Writing course.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Foreign Language Competence as an Integral Component of the University Graduate Profile III
ISBN
978-80-7231-809-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
53-59
Název nakladatele
Univerzita obrany Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
14. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—