Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Academic Writing - Integrating New Subject itnto Shool of Business Admisnistration in Karviná Curriculum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F11%3A%230001530" target="_blank" >RIV/47813059:19520/11:#0001530 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Academic Writing - Integrating New Subject itnto Shool of Business Admisnistration in Karviná Curriculum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on integration of a new subject Academic Writing into the curriculum of School of Business Administration in Karviná. The aim of the paper is to analyse the present status of Bachelor thesis supervision, point at the main imperfections in academic writing, and to suggest improvements. Based on the inquiries recorded during the seminars, the difficulties affecting Bachelor thesis writing are presented. The paper also presents our evaluation questionnaire research results carried out after the Academic Writing pilot course. The research, except the pilot course evaluation, has brought numerous stimuli for further improvement in the course content, instruction, and organisation. The stimuli are to be integrated in the new modified version of the Academic Writing course.

  • Název v anglickém jazyce

    Academic Writing - Integrating New Subject itnto Shool of Business Admisnistration in Karviná Curriculum

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on integration of a new subject Academic Writing into the curriculum of School of Business Administration in Karviná. The aim of the paper is to analyse the present status of Bachelor thesis supervision, point at the main imperfections in academic writing, and to suggest improvements. Based on the inquiries recorded during the seminars, the difficulties affecting Bachelor thesis writing are presented. The paper also presents our evaluation questionnaire research results carried out after the Academic Writing pilot course. The research, except the pilot course evaluation, has brought numerous stimuli for further improvement in the course content, instruction, and organisation. The stimuli are to be integrated in the new modified version of the Academic Writing course.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Foreign Language Competence as an Integral Component of the University Graduate Profile III

  • ISBN

    978-80-7231-809-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    53-59

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    14. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku