Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Designing Courses on Academic Writing Skills at University Level

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00070910" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00070910 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Designing Courses on Academic Writing Skills at University Level

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter outlines the results of research focused on academic writing skills and the content and design of academic writing courses at university level. It is based on a survey carried out in bachelor and master programmes at the English department ofFaculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The survey explored the students' previous experience of academic writing and previous tuition as well as their needs and and development of writing skills at university level. The resultsshow that Czech university students mostly have previous experience in general writing but not in academic writing, which they mostly become acquianted with at university only. Therefore, they need systematic tuition with focus on the specificities of academic writing such as style, argument presentation and development, quotation styles, plagiarism, etc. Such systematic tuition should be provided both in specialized academic writing courses as well as incorporated in various other unive

  • Název v anglickém jazyce

    Designing Courses on Academic Writing Skills at University Level

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter outlines the results of research focused on academic writing skills and the content and design of academic writing courses at university level. It is based on a survey carried out in bachelor and master programmes at the English department ofFaculty of Education, Masaryk University, Brno, Czech Republic. The survey explored the students' previous experience of academic writing and previous tuition as well as their needs and and development of writing skills at university level. The resultsshow that Czech university students mostly have previous experience in general writing but not in academic writing, which they mostly become acquianted with at university only. Therefore, they need systematic tuition with focus on the specificities of academic writing such as style, argument presentation and development, quotation styles, plagiarism, etc. Such systematic tuition should be provided both in specialized academic writing courses as well as incorporated in various other unive

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    English for Academic Purposes: Practical and Theoretical Approaches

  • ISBN

    9783954045822

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    123-147

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    Cuvillier Verlag

  • Místo vydání

    Göttingen

  • Kód UT WoS kapitoly